Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Coğrafya Tarihi | COĞ5030 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun TUNÇEL Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk coğrafya geleneğinin geçmişten günümüze doğru incelenmesi. |
Ders İçeriği |
Türkiye'de coğrafya geleneğine ait: -tarihsel dönemler -paradigmalar -yaklaşımlar -metodolojiler -coğrafyanın alt dalları ve önemli konuları |
Ders Kaynakları |
Coğrafyaya Giriş, A. Özçağlar, Hilmi Usta Matbaacılık, Ankara, 2003
Coğrafya’da Metodoloji, H. Doğanay, MEB Yayınları, Ankara, 1993. Coğrafya (Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar) N. Özgüç - E. Tümertekin, 2000 Beşeri Coğrafya (İnsan-Kültür-Mekan) E. Tümertekin - N. Özgüç, İstanbul, 1997. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konuya giriş ve temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Eski Türklerde Coğrafya | Tartışmalı Ders |
3 | Orta Çağ İslam Alimlerinin Coğrafya Çalışmaları | Tartışmalı Ders |
4 | Coğrafya teriminin etimolojik yapısı | Tartışmalı Ders |
5 | Coğrafyanın bilimler arasındaki yeri | Tartışmalı Ders |
6 | Coğrafi Bilimlerin sistematik tasnifi (Doğal coğrafya) | Tartışmalı Ders |
7 | Coğrafi Bilimlerin sistematik tasnifi (Sosyo- ekonomik coğrafya) | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bölgesel coğrafya, Tarihi coğrafya, Coğrafi informatik | Tartışmalı Ders |
10 | Coğrafi informatik | Tartışmalı Ders |
11 | Coğrafyanın ilkeleri (Dağılış ilkesi, bağıntı kurma ilkesi, karşılaştırma ilkesi, nedensellik ilkesi) | Tartışmalı Ders |
12 | Coğrafyada araştırma yöntemleri | Tartışmalı Ders |
13 | Dünyada coğrafyanın gelişimi | Tartışmalı Ders |
14 | Türkiye’de coğrafyanın gelişimi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk coğrafya birikiminin tarihsel oluşumunu öğrenme | |||
Türk coğrafya birikiminin tarihsel oluşumunu öğrenme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk coğrafya birikiminin tarihsel oluşumunu öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk coğrafya birikiminin tarihsel oluşumunu öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |