Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Afetler Coğrafyası | COĞ5031 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Doğal afetlerin tanımı, sınıflandırılması ve çeşitleri, yer kökenli doğal afetler, atmosfer kökenli doğal afetler, afetlerden korunma, Türkiye’de görülen büyük doğal afetler konuları ele alınacaktır. |
Ders İçeriği |
Doğal afetlerin oluşumu, türleri, doğal afetlerden korunma yolları |
Ders Kaynakları |
ÖZEY, R. (2006), Afetler Coğrafyası, (2006), Afetler Coğrafyası, Aktif Yayınevi, İstanbul.
ŞAHİN, C. (1991), Türkiye Afetler Coğrafyası, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara. ŞAHİN, C. & SİPAHİOĞLU, Ş. (2002), Doğal Afetler ve Türkiye, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık Turizm Sanayi Ticaret Ltd, Ankara. TUNÇEL, H. (1990), Doğal Çevre Sorunu Olarak Çığlar ve Türkiye’de Çığ Olayları, Coğrafya Araştırmaları, Cilt:1, Sayı:2, Ankara. TUNÇEL, H. (1995), Batı Karadeniz’de Çığ Olayları, Türkiye Coğrafyası Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Afet Tanımı ve Afet Türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Doğal Afetler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Doğal Afetlerin Sınıflandırılması ve Doğal Afet Türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | "Yer Kökenli (jeolojik-jeomorfolojik) Doğal Afetler Heyelan Heyelanın doğurduğu sonuçlar Türkiye’deki durumu Heyelanlardan korunma yolları Deprem Depremin doğurduğu sonuçlar Türkiye’deki durumu Depremden korunma yolları Kaya düşmesi Volkan püskürmeleri Tsunami Çamur akıntıları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | "Atmosfer Kökenli (meteorolojik-klimatolojik) Doğal Afetler Sel-Taşkın olayları Sel-Taşkın olaylarının yol açtığı zararlar Türkiye’deki durumu Sel-Taşkından korunma yolları Çığ Çığ olaylarının yol açtığı zararlar Türkiye’deki durumu Çığdan korunma yolları Kuraklık " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | "Atmosfer Kökenli (meteorolojik-klimatolojik) Doğal Afetler Aşırı Kar Don, Fırtına, Sis, Yıldırım Düşmesi Orman Yangını El Nino/Güney Salınımları İklim Değişikleri " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | "Biyolojik Doğal Afetler Hastalık salgını Önemli bulaşıcı hastalıklar Böcek istilası Biyolojk Hastalıklar ve Türkiye Biyolojik Afetlerden Korunma" | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | " Doğal/Beşeri Afetler Toprak erozyonu Hava kirliliği Asit yağmurları Ozon tabakasının incelmesi " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | " Sosyal Afetler Açlık Kıtlık Uyuşturucu, alkol ve sigara Savaşlar ve soykırımlar Terör saldırıları " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
11 | "Teknolojik Afetler Maden kazaları Karayolu, demiryolu, havayolu, denizyolu kazaları Sanayi kazaları " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
12 | "Afet Yönetimi Afet yönetiminin amaçları Afete hazırlık ve afet planlaması Türkiye’de afet yönetimi " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
13 | Afetlerin Etkileri ve Sonuçları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
14 | Afetlerden Korunma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğal afetleri sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'de doğal afetlerden korunma yollarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'de doğal afetlerin etki ve sonuçlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'de doğal afetlere karşı alınacak önlemleri bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğal afetleri sınıflandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de doğal afetlerden korunma yollarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de doğal afetlerin etki ve sonuçlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de doğal afetlere karşı alınacak önlemleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |