Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye İklimi ve İklim Bölgeleri | COĞ5034 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye İkliminin esaslarını anlamak ve Türkiye'de hüküm süren iklim tiplerini tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Türkiye İklimini Etkileyen Hava Kütleleri ve Özellikleri, Türkiye İklimini Etkileyen Basınç Merkezleri, Türkiye'de Rüzgar Frekansı, Türkiye'nin Sıcaklık Koşulları, Türkiye'de Bulutluluk ve Dağılışı, Türkiye'de Sis Olayı ve Dağılışı, Türkiye'de Yağış Miktarı ve Dağılışı, Türkiye'de Görülen İklim Tipleri ve Özellikleri |
Ders Kaynakları |
Türkeş, M. (2017), Genel Klimatoloji, Kriter Yayınevi, İstanbul.
Erol, O. (2011), Genel Klimatoloji, Çantay Kitabevi, İstanbul. Erinç, S. (1984), Klimatoloji ve Metotları, İÜ Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, İstanbul Koçman, A., (1993), Türkiye İklimi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:72. İzmir. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye İklimi'nin Esasları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
2 | Türkiye İklimini Etkileyen Hava Kütleleri ve Özellikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
3 | Türkiye İklimini Etkileyen Basınç Merkezleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
4 | Türkiye İklimini Etkileyen Fiziki Coğrafya Faktörleri. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
5 | Türkiye'de Rüzgar Frekansı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
6 | Türkiye'nin Sıcaklık Koşulları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
7 | Türkiye'de Donlu Süre ve Dağılışı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
8 | Ara Sınav + Türkiye'de Donlu Süre ve Dağılışı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
9 | Türkiye'de Buharlaşma Koşulları ve Dağılışı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
10 | Türkiye'de Bulutluluk ve Dağılışı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
11 | Türkiye'de Sis Olayı ve Dağılışı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
12 | Türkiye'de Yağış Miktarı ve Dağılışı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
13 | Türkiye'de Yağış Rejimi Tipleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
14 | Türkiye'de Görülen İklim Tipleri ve Özellikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye İklimi'nin Esaslarını kavramak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Türkiye'de Görülen İklim Tipleri ve Özelliklerini tanımak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Türkiye'de Görülen Sıcaklık ve Yağış Rejimi Tiplerini Öğrenmek | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye İklimi'nin Esaslarını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de Görülen İklim Tipleri ve Özelliklerini tanımak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de Görülen Sıcaklık ve Yağış Rejimi Tiplerini Öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |