Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Şehirlerinin Fonksiyonel Sınıflandırılması | COĞ5040 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY |
Ders Veren | |
Amaç |
Şehirler, sahip olduğu fonksiyonlar ve imkânlarla çevreleri için çekici unsurlar oluşturmaktadır ve bunun sonucunda şehirlere doğru bir nüfus hareketliliği olmaktadır. Bu derste, şehirlerin gelişimi, günümüzde şehir hayatı, şehirlere olan göç ve şehirlerden olan göçler ele alınacaktır. |
Ders İçeriği |
Şehirlerin gelişmesi, fonksiyonel sınıflandırılması |
Ders Kaynakları |
AKTÜRE, S., (1975), “17. Yüzyıl Başından 19. Yüzyıl Ortasına Kadarki Dönemde Anadolu Osmanlı Şehrinde Şehirsel Yapının Değişim Süreci”, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, C. 1, S. 1, s. 101-128, Ankara.
BERRY, B.J.L., SİMMONS, J.W., TENNANT, R.J., (1963), “Urban Population Densities: Structure and Change”, TheGeographical Review, V. 53, No: 3, pp. 398-405. GÖNEY, S. (1995) Şehir Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yayını No: 3908, İstanbul. HALL, T., (2001), Urban Geography (second edition), Routledge, London. KELEŞ, R. (1972), Şehirciliğin Kuramsal Temelleri, Ankara. KNOX, P. L., (1982), Urban Social Geography, An Introductıon, Longman, New York. TAYLOR, G., (1951), Urban Geography, Methuen & Co. Ltd., London. THOMAS, J.C., (1982), Urban Geography, A First Approach, John Wiley & Sons, New York. TUNÇDİLEK, N. (1986), Türkiye'de Yerleşmenin Evrimi, İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Yayını, İstanbul. TÜMERTEKIN, E. (1972), Türkiye'de Şehirleşme ve Şehirsel Fonksiyonlar, İstanbul. TÜMERTEKİN, E., (1965), Türkiye’deki Şehirlerin Fonksiyonel Sınıflandırması, İst. Üniv. Coğ., Enst., Yayınları, No. 48. TÜMERTEKİN, E., (1965), Türkiye’deki Şehirlerin Fonksiyonel Sınıflandırması, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları, No:48, İstanbul. YÜCEL, T. (1987), Türkiye Coğrafyası, Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yayını, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | "Türkiye’de Şehirleşme Şehirleşmenin Tanımı Şehirleşmenin Nedenleri Şehirleşmenin Dağılışı Şehirleşmenin Yarattığı Başlıca Problemler " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | "Türkiye Kentlerinin Oluşumu ve Evrimi Anadolu Kentlerinin Oluşmasının Ana Prensipleri Anadolu Kentlerinin Mekansal Özellikleri " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | "Ortaçağ’da Anadolu’daki Kentlerin Evrimi Roma- Bizans Dönemi Kentleri Selçuklu- Türk Döneminde Kentler " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Yeniçağ’da Anadolu’daki Kent Düzeni | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Türkiye’de Kentlerin Yeni Evrim Sürecine Girişi (20. Yüzyıl) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | "Faal Nüfus Ve Fonksiyonlar 10.000’den Fazla Nüfuslu Yerlerde Fonksiyonlar 20.000’ den Fazla Nüfuslu Yerlerde Fonksiyonlar 100.000’ den Fazla Nüfuslu Yerlerde Fonksiyonlar " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | "Şehir Fonksiyonları, Zirai Fonksiyon ve Şehirsel Yerleşmeler Şehir Fonksiyonu Şehir Fonksiyonu ve Şehir Nüfusu Şehir Fonksiyonu Olarak Ziraat " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | "Şehir Fonksiyonları, Zirai Fonksiyon ve Şehirsel Yerleşmeler Kır ve Şehir Yerleşmesinin Ayrılmasında Şehir Şehirde araziden faydalanma " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | "Sınıflandırma Şehir Yerleşmelerinin Sınıflandırılması Türkiye’deki Şehirlerin Sınıflandırılması " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | "Sınıflandırma Ziraat Kasabaları " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | "Sınıflandırma Sanayi ve Ticaret Şehirleri " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | "Sınıflandırma Hizmet Şehirleri " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | "Sınıflandırma Maden Şehirleri " | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Şehirsel coğrafi görünümün hangi süreçlerden geçerek oluştuğunu bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'de kentlerin evrim sürecini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Şehirlerin fonksiyonlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Şehirsel coğrafi görünümün hangi süreçlerden geçerek oluştuğunu bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de kentlerin evrim sürecini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Şehirlerin fonksiyonlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |