Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Tarım Bölgeleri | COĞ5041 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin temel amacı; öğrencilere, Türkiye tarım bölgelerinin temel esaslarını, bölgelerin belirlenmesinde etkili coğrafi faktörleri ve bölgelelere göre tarımsal faaliyetler hakkında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Derste, Türkiye tarım bölgelerinin temel özellikleri ve bu bölgelerin belirlenmesini etkileyen coğrafi faktörler ele alınmakta, Bölgelere göre temel tarımsal üretim metodları ve tarımsal faaliyetler irdelenmektedir. Türkiye'de bölgelere göre tarımsal politikaların gelişimi ve uluslararası ilişkiler açısından Türkiye tarımının güncel durumunu sorgulanmaktadır. Bölgelere göre tarım faaliyetlerinin Türkiye ekonomik ve sosyal hayatındaki yeri ve önemi vurgulanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
TÜMERTEKİN E. ÖZGÜÇ N. 2006, Ekonomik Coğrafya: Küreselleşme ve Kalkınma Çantay Kitabevi
Hayati Doğanay, Ogün Coşkun, 2020. Tarım Coğrafyası. Pegem Akademi Esen Durmuş, Ali Yiğit. 2014. Türkiye'nin Tarım Yöreleri ve Bölgeleri. Nobel Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye'de tarım ve bölgeselleşme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Tarım bölgelerinin belirlenmesinde etkili olan coğrafi faktörler | |
3 | Güney Doğu Anadolu bölgesinde tarımsal faaliyetlerin mevcut durumu ve özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Doğu Anadolu bölgesinde tarımsal faaliyetlerin mevcut durumu ve özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | İç Anadolu bölgesinde tarımsal faaliyetlerin mevcut durumu ve özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Karadeniz bölgesinde tarımsal faaliyetlerin mevcut durumu ve özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Akdeniz bölgesinde tarımsal faaliyetlerin mevcut durumu ve özellikleri | |
8 | Ege bölgesinde tarımsal faaliyetlerin mevcut durumu ve özellikleri | |
9 | Marmara bölgesinde tarımsal faaliyetlerin mevcut durumu ve özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Bölgelere göre Türkiye ziraatının güçlü yanları, zayıf yanları, potansiyelleri ve tehditler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Bölgelere göre Türkiye tarım politikalarının tarihsel gelişimi: Cumhuriyetin ilk yılları 1920-1959 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Bölgelere göre Türkiye tarım politikalarının tarihsel gelişimi: Planlı kalkınma dönemi 1960-2004 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Bölgelere göre Türkiye tarım politikalarının tarihsel gelişimi: Avrupa Birliği süreci 2005'den günümüze | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Bir tarımsal kalkınma modeli olarak; Türkiye Tarım Havzaları Modeli | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bölgelere göre Türkiye'de tarımsal faaliyetlerde var olan sorunlar öğrenilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bölgelere göre Türkiye'de tarımsal faaliyetlerin gelişimi hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bölgelere göre tarımsal faaliyetlerin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bölgelere göre Türkiye ziraatının güçlü yanları, zayıf yanları, potansiyelleri ve tehditler hakkında bilgi sahibi olunur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Türkiye tarım bölgelerinin belirlenmesinde etkili olan coğrafi faktörler hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölgelere göre Türkiye'de tarımsal faaliyetlerde var olan sorunlar öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgelere göre Türkiye'de tarımsal faaliyetlerin gelişimi hakkında bilgi sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgelere göre tarımsal faaliyetlerin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgelere göre Türkiye ziraatının güçlü yanları, zayıf yanları, potansiyelleri ve tehditler hakkında bilgi sahibi olunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye tarım bölgelerinin belirlenmesinde etkili olan coğrafi faktörler hakkında bilgi sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |