Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Toprak Coğrafyası | COĞ5042 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye Toprak oluşumuna etki eden faktörleri tanıtmak ve toprakları sınıflandırarak fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini kavratmak. |
Ders İçeriği |
Türkiye topraklarının genel yapısını tanımlamak, Toprak oluşumunda fiziksel kimyasal ayrışmaları tanımlamak, Toprak Oluşumuna Etki Eden Faktörleri Öğretmek, Toprakların Sınıflandırılması. Toprağın Fiziksel Özellikleri, Toprağın Kimyasal Özellikleri, Toprak Teknolojisi |
Ders Kaynakları |
Atalay, İ. (2011). Toprak Oluşumu,Sınıflandırılması ve Coğrafyası
Barış Mater, 1986. Toprak Oluşumu, Erozyon ve Koruması. İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enst. Yay. No:6, 180 sf, İstanbul İbrahim Atalay, 2006. Toprak Oluşumu, Sınıflandırılması ve Coğrafyası (3.Baskı). Meta Basım Matbaacılık, 584 sf, İzmir. İsmail Yener ve Engin Güvendi, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye Topraklarının Fiziksel Özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Türkiye Toprakların Kimyasal Özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Toprak Oluşumunda İklim Faktörleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Toprak Oluşumunda Jeomorfolojik Faktörler | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Toprak Oluşumunda Zaman Faktörü | Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Toprak Oluşumunda Ayrışma Olayları | Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Toprak Oluşum Sürecindeki Önemli Olaylar | Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | Ara Sınav +Toprak Profili | Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Toprakların Sınıflandırılması ve Dünya Toprak Coğrafyası | Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Türkiye'de Toprak Oluşumunu Etkileyen Faktörler | Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Türkiye'de Zonal Topraklar | Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Türkiye'de Azonal Topraklar | Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Toprak Sisteminde Değişmeler | Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toprağın tanımını yapar ve katmanlarına ayırır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Toprak sınıflaması yaparak, özelliklerini kavrayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Toprağın fiziksel kimyasal ve biyolojik özelliklerini canlı yaşamı ile ilişkilendirir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toprağın tanımını yapar ve katmanlarına ayırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprak sınıflaması yaparak, özelliklerini kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprağın fiziksel kimyasal ve biyolojik özelliklerini canlı yaşamı ile ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |