Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiyede Neotektonik ve Coğrafi Sonuçları | COĞ5046 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, Türkiye jeomorfolojisinin genel özellikleri, Türkiye yer şekillerinin oluşum ve gelişimlerinde rol oynayan etmen ve süreçler, Türkiye’nin ana yer şekillerinin (dağlar, ovalar, platolar vb.) dağılışları ve bu dağılışlar üzerinde rol oynayan faktörler ele alınmaktadır. |
Ders İçeriği |
Türkiye jeomorfolojisinin genel özellikleri, Türkiye yer şekillerinin oluşum ve gelişimlerinde rol oynayan etmen ve süreçler, Türkiye’nin ana yer şekillerinin (dağlar, ovalar, platolar vb.) dağılışları, bu dağılışlar üzerinde rol oynayan faktörler |
Ders Kaynakları |
EROL, O. (1979), Dördüncü Çağ (Kuvaterner) Jeo. ve Jeomorfolojisinin Ana Çizgileri,, Ankara Ünv. Yay., Ankara.
ARDOS, M. (1992), Türkiye Kuaterner Jeomorfolojisi, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:3737, İstanbul. YALÇINLAR, İ. (1976), Türkiye Jeolojisine Giriş, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:2089, İstanbul. YALÇINLAR, İ. (1983), Türkiye’de Neojen ve Kuaterner Omurgalı Araziler ve Jeomorfolojik Karakterleri, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:2741, İstanbul. ARDOS, M. (1979), Türkiye Jeomorfolojisinde Neotektonik, İstanbul Üniversitesi Yayınları No:2621, İstanbul. KETİN İ. (1983), “ Türkiye Jeolojisine Genel Bir Bakış”, İTÜ Vakfı No:32, 595 p. EROL, O. (1992), Klimajeomorfoloji, İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye jeomorfolojisinin özelliklerini belirleyen temel etmenler | |
2 | Türkiye’nin belli başlı tektonik birlikleri | |
3 | Türkiye'de Paleozoik | |
4 | Türkiye’de Mesozoik/Türkiye’de Tersiyer | |
5 | Neojen volkanizması/Kuaterner volkanizması/Volkanik şekiller | |
6 | Türkiye karasının genel tektonik özellikleri | |
7 | Ana faylar/Aşınım yüzeyleri/Bozulmuş drenaj örnekleri/Türkiye’de epijenik boğazlar/Seki oluşumları | |
8 | Türkiye’de ana yerşekilleri | |
9 | Türkiye ovaları | |
10 | Türkiye plato sahaları | |
11 | Türkiye dağları | |
12 | Türkiye’nin jeomorfolojik evrimi | |
13 | Değerlendirme ve sonuçlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye’nin jeomorfoloji, ovaları, dağları, belli başlı tektonik birimlerini ve özellikleri ve bunların Türkiye üzerindeki etkileri, oluşturdukları aşınım ve birikim şekillerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye’nin jeomorfoloji, ovaları, dağları, belli başlı tektonik birimlerini ve özellikleri ve bunların Türkiye üzerindeki etkileri, oluşturdukları aşınım ve birikim şekillerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |