Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arazi Kullanımının Coğrafi Esasları | COĞ5049 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun TUNÇEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrencilere, arazi, araziden yararlanma ve arazi kullanımı kavramları, arazi varlığının tespiti ve arazi bölünüşü, arazinin yararlanma yönünden verimlilik durumuna göre sınıflandırılması, bu tasnife göre araziden en iyi yararlanma yollarının araştırılması ve planlanması konuları öğretilmektedir. |
Ders İçeriği |
Coğrafi sentezler sırasında karşılaşılan sonuçlardan hareketle, her coğrafi potansiyelin (yer şekilleri, bitki örtüsü, iklim özellikleri, su kaynakları ve nüfus potansiyeli gibi) kullanım potansiyelinin neler olduğunun belirlenmesi |
Ders Kaynakları |
AKGÜL, H. ve AKYÜREK, İ. (1979), Toprak Aşınımı, Toprak Muhafaza ve Havza Islahı Fen Heyeti Müdürlüğü, Ankara.
GÖZENÇ, S. (1978). Küçük Menderes Havzasında Arazinin Kullanılış ve Sınıflandırılması. İ.Ü. Yayını. No. 2396. İstanbul. MATER, B. (1986), Toprak Oluşumu, Erozyon ve Koruması, İstanbul Üniversitesi Yayınları , İstanbul, TUNÇDİLEK, N. (1978), Türkiye’nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, İstanbul Üniversitesi Yayın, İstanbul. TUNÇDİLEK, N. (1985), Türkiye’de Relief Şekilleri ve Arazi Kullanımı, İ. Ü. Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Yayınları No: 3, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Arazi kullanımı ve araziden yararlanma kavramları | Tartışmalı Ders |
2 | Genel arazi bölünüşü | Tartışmalı Ders |
3 | Arazi varlığının tespiti | Tartışmalı Ders |
4 | Araziden yararlanma şekilleri | Tartışmalı Ders |
5 | Arazinin yükselti basamaklarına göre sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
6 | Arazinin verimliliğe göre sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav, | Tartışmalı Ders |
8 | Arazinin tarımsal kullanılışı | Tartışmalı Ders |
9 | Çeşitli amaçlara göre arazi değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
10 | Arazi kullanım haritalarının hazırlanması | Tartışmalı Ders |
11 | Arazi kullanım haritalarının yorumlanması | Tartışmalı Ders |
12 | Yanlış arazi kullanımından kaynaklanan sorunlar | Tartışmalı Ders |
13 | Araziyi en uygun değerlendirme koşulları | Tartışmalı Ders |
14 | Arazi planlamasına yönelik coğrafi açıdan öneriler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araziyi en uygun değerlendirme koşullarını açıklar | |||
Araziyi en uygun değerlendirme koşullarını açıklar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araziyi en uygun değerlendirme koşullarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araziyi en uygun değerlendirme koşullarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |