Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küreselleşme, Sosyal Ekonomik ve Çevresel Etkileri | COĞ5050 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Amaç |
Günümüz dünyasının popüler kavramlarından biri olan küreselleşme konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Küreselleşme tanımı ve tarihçesi, küreselleşme kavramı, küreselleşmenin etkileri, küreselleşme ve yerelleşme |
Ders Kaynakları |
Erol Tümertekin, Nazmiye Özgüç, 2006. Ekonomik Coğrafya (Kalkınma ve Küreselleşme). Çantay Kitabevi
Zygmunt Bauman (çev. Abdullah Yılmaz), 2014. Küreselleşme - Toplumsal Sonuçları. Ayrıntı Yayınları. Joseph E. Stiglitz, 2018. Küreselleşme Büyük Hayal Kırıklığı. Alfa Yayınları David Harvey (Çev. Surgun Savran), 2012. Postmodernliğin Durumu. Metis Yayınları. David Harvey (Çev. (Başak Kıcır, Deniz Koç, Kıvanç Tanrıyar, Seda Yüksel), 2012. Sermayenin Mekanları. Sel Yayıncılık. Anthony McGrew, David Held, 2007. Globalization Theory: Approaches and Controversies. Polity Press |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 25 |
Ödev 2 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
25
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
25
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 12 | 6 | 72 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 8 | 2 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Küreselleşme Tanımı ve Kavramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Küresellşemenin Tarihçesi ve Gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Küreselleşme Dinamikleri ve Ölçülmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Kürelleşme ve Ekonomi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Küreselleşme Fırsatlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Küreselleşme Tehditler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Küreselleşme, Modernizm ve Postmodernizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Küreselleşme, Modernizm ve Postmodernizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Küreselleşme ve Kültür | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Küreselleşme ve Göç | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Küreselleşme ve Mekân | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Küreselleşme ve Kentsel Alanlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Küreselleşme ve Çevre | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küreselleşmenin Kültürel ve Çevresel Etkileri hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Küreselleşme ve Göç arasındaki ilişki üzerine düşünme gerçekleşir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Küreselleşmenin mekansal etkileri hakkında analitik düşünme geliştirilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Küreselleşmenin tarihçesi ve gelişimi hakkında fikir sahibi olunur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Küreselleşme kavramı ve günümüzdeki etkileri üzerine düşünme biçimi geliştirilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşmenin Kültürel ve Çevresel Etkileri hakkında bilgi sahibi olunur | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 |
Küreselleşme ve Göç arasındaki ilişki üzerine düşünme gerçekleşir | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |
Küreselleşmenin mekansal etkileri hakkında analitik düşünme geliştirilir. | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
Küreselleşmenin tarihçesi ve gelişimi hakkında fikir sahibi olunur. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |
Küreselleşme kavramı ve günümüzdeki etkileri üzerine düşünme biçimi geliştirilir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |