Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomik ve Finansal Göstergelerin Yorumlanması | İKT5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve online eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
Amaç |
Dersin amacı, öğrenciye devletin iktisadi faaliyetlerinin niteliği ve bunların birey, toplum ve ekonomi üzerindeki etkilerini kavranması sağlanmaktadır. Refah devletinin doğuşu, büyümesi ve krizini analitik olarak analiz edilecektir. |
Ders İçeriği |
Tarihsel perspektifte teorik literatür analiz edilecek, takip eden haftalarda özellikle refah devleti uygulamalarının neden olduğu sorunlar ve devletin ekonomideki rolünün değişmesinde etkili olan faktörler ayrıntılı analiz edilecektir. |
Ders Kaynakları |
TCMB, Ekonomik Terimler Sözlüğü
Yeşim KUBAR, Güncel Ekonomik Sorunlar NOURIEL ROUBINI, Kriz Ekonomisi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Mikro Ekonomik Kavramların Analizi | Sözlü |
2 | Temel Makro Ekonomik Kavramların Analizi | Sözlü |
3 | Finansal Sistem ve Aktörlerinin Ekonomik Etkileri | Sözlü |
4 | Para Piyasası ve Aktörlerinin Ekonomik Etkileri | Sözlü |
5 | Sermaye Piyasası ve Aktörlerinin Ekonomik Etkileri | Sözlü |
6 | Gelir Dağılımı Adaletsizliği Sorunsalı | Sözlü |
7 | Sıcak Para Hareketleri ve Ülke Ekonomilerine Etkileri | Sözlü |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de Milli Gelir | Sözlü |
10 | Türkiye’de Ekonomik Büyüme | Sözlü |
11 | Türkiye’de Gelir Dağılımı | Sözlü |
12 | Türkiye’de Kamu Maliyesi | Sözlü |
13 | Türkiye Ekonomisi Krizler | Sözlü |
14 | Dünya Ekonomisi Krizler | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1980 sonrası finansal serbestlik ve Türkiye ekonomisine etkileri | |||
Ekonomik sorunlarda öncü göstergelerinin neler olduğu incelenecektir | |||
Gelir dağılımı ve gelir dağılımı adaletsizliğinin nedenleri incelenecektir | |||
Küresel ekonomik aktörler ve ülke ekonomilerine etkileri incelenecektir | |||
Makro ve mikro iktisadi göstergelerin analizi yapılabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1980 sonrası finansal serbestlik ve Türkiye ekonomisine etkileri | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ekonomik sorunlarda öncü göstergelerinin neler olduğu incelenecektir | 4 | 2 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Gelir dağılımı ve gelir dağılımı adaletsizliğinin nedenleri incelenecektir | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 3 | 2 |
Küresel ekonomik aktörler ve ülke ekonomilerine etkileri incelenecektir | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Makro ve mikro iktisadi göstergelerin analizi yapılabilir. | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |