Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisadi Sistemler | İKT5014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere sistem bakışını kazandırarak iktisadi gerçekleri ve iktisadi sistemleri analiz edebilmek |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini, ilk çağlardan günümüze kadar uygulama alanı bulmuş ekonomik sistemler ve karşılaştırmalı ülke örnekleri oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ekonomik Sistemler ve Küreselleşen Kapitalizm, Nazan ÖLMEZOĞULLARI, Ezgi Kitabevi
Ekonomik Sistemler, Gregory GROSSMAN, Okan Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar; Sistem, İktisadi Nedir | Ders |
2 | İlk Görüşler, İlkçağlarda İktisadi Düşünce | Ders |
3 | Orta Çağ’da İktisadi Düşünce, Feodalite | Ders |
4 | Merkantilist düşünce, Fizyokrasi | Ders |
5 | Kapitalizm: Ortaya çıkışı ve Kurumları | Ders |
6 | Klasik İktisadın Kurucuları | Ders |
7 | Liberal Kapitalizmi Destekleyen Olaylar | Ders |
8 | Müdahaleci Kapitalizm, Ortaya çıkışı, Temel Kurumları | Ders |
9 | Müdahaleci Kapitalizmde Değişimler, Arz Yönlü İktisat | Ders |
10 | Sosyalist Düşüncenin Doğuşu ve Ütopik Sosyalistler | Ders |
11 | Bilimsel Sosyalizm-Marksist İktisat | Ders |
12 | Sosyalizm Uygulamaları-SSCB | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sosyalizm Uygulamaları-Piyasa Sosyalizmi-Avrupa, Çin, Küba | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İktisadi düşüncenin oluşumunu ve sistem anlayışını kavrama | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karşılaştırmalı olarak iktisadi sistemleri inceleme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ülke örnekleri ile sistemlerin analizini yapabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İktisadi düşüncenin oluşumunu ve sistem anlayışını kavrama | - | - | 3 | 5 | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karşılaştırmalı olarak iktisadi sistemleri inceleme | - | - | 3 | 5 | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ülke örnekleri ile sistemlerin analizini yapabilme | - | - | 3 | 5 | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |