Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küresel Politik İktisat | İKT5017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Amaç |
Bu ders küresel ekonomi ve siyaset arasındaki dinamik etkileşimi anlamaya yönelik ana teorik yaklaşımlar ve onların küresel ekonomideki güncel uygulamalarına odaklanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini, gerek devletler bazında gerekse uluslararası düzeyde siyaset ve ekonomi arasındaki ilişkinin farklı kuramsal perspektiflerden incelenmesi oluşturur. |
Ders Kaynakları |
David N. Balaam ve Bradford Dillman (2015), Uluslararası Ekonomi Politiğe Giriş, Adres Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 6 | 18 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Uluslararası Ekonomi Politik Nedir? | Ders |
3 | Ana Akım Yaklaşımlar: Merkantilizm | Ders |
4 | Ana Akım Yaklaşımlar: Liberalizm | Ders |
5 | Uluslararası Politik Ekonomi üzerine Eleştirel Yaklaşımlar | Ders |
6 | Küresel Ekonomik Yapılar (Ticaret ve Üretim) | Ders |
7 | Uluslararası Parasal ve Mali Yapı | Ders |
8 | Küreselleşme, Yoksulluk ve Eşitsizlik | Ders |
9 | Göçün ve Çevresel Bozulmanın Ekonomi Politikası | Ders |
10 | Ekonomik Kalkınma ve Küresel Düzeyde Yakınsama mümkün mü? | Ders |
11 | II.Dünya Savaşından Sonra Dünya Ekonomisi ve Krizler | Ders |
12 | Küresel Kapitalizmin Tarihsel Kökenleri | Ders |
13 | 2008 Krizinin Nedenleri ve Etkileri | Ders |
14 | Genel Değerlendirme: COVID-19 ve Dünya Ekonomisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslarası Politik Ekonominin en temel üç kuramını diğer eleştirel alternatif yaklaşımlarla birlikte karşılaştıracaktır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kalkınma ve azgelişmişlik konusuna ilişkin farklı yaklaşımları irdeler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Küresel üretim, ticaret ve finans sisteminin temel unsurlarını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Ekonomik krizlerin ortaya çıkış dinamiklerini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslarası Politik Ekonominin en temel üç kuramını diğer eleştirel alternatif yaklaşımlarla birlikte karşılaştıracaktır | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Kalkınma ve azgelişmişlik konusuna ilişkin farklı yaklaşımları irdeler | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Küresel üretim, ticaret ve finans sisteminin temel unsurlarını açıklar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Ekonomik krizlerin ortaya çıkış dinamiklerini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |