Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küreselleşme | İKT5018 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | SÖZLÜ DERS ANLATIMI |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Küreselleşme, günümüzde şekillenen ve geleceğin dünyasını oluşturan fiili bir durumdur. Ders bu olguyu tarihsel boyutuyla ve çok yönlü yapılanmasıyla incelemeyi amaçlamaktadır. Küreselleşmenin ülkeler ve bireyler yönünden olumlu ve olumsuz yönleriyle işlenmesiyle öğrencilerin geleceğe daha bilinçli olarak bakmaları sağlanmaya çalışılacaktır. |
Ders İçeriği |
Küreselleşmeye yönelik çeşitli teorik yaklaşımların karşılaştırmalı bir değerlendirmesi, küreselleşmenin boyutları, küreselleşmenin yol açtığı yapısal değişiklikler. |
Ders Kaynakları |
George Ritzer - Küresel Dünya (Ayrıntı Yayınları)
Akıllı Küreselleşme- Dani RODRİK (KİTAP) Küresel Dönüşümler- David HELD- Anthony MCGREW (Kitap) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Küreselleşmenin Tanımı ve Tarihi | Tartışmalı Ders |
2 | Bazı Temel Kavramlar ve Tartışmalar | Ders |
3 | Küreselleşme Süreci ve Dünya Ekonomisinde Gelişmeler | Ders |
4 | Küresel Ekonominin Yapılandırılması | Ders |
5 | Tarihsel bir Perspektifte Küreselleşme | Ders |
6 | Küreselleşmenin Üretimi ve Tüketim Ekonomilerine Etkisi | Ders |
7 | Küreselleşme Dinamikleri ve Ölçümü | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Politik ve Ekonomik Küreselleşme | Ders |
10 | Küreselleşme ve Ulus Devlet Tartışmaları | Ders |
11 | Küreselleşme ve Göç Ekonomisi | Beyin Fırtınası |
12 | Neoliberalizm ve Küreselleşme Etkisi | Vaka Çalışması |
13 | Küreselleşme ve Küresel Isınma | Ders |
14 | Final Sınavı | Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küreselleşmenin Tanımı | |||
Küreselleşmeyi Anlamak | |||
Sosyal değişimi ve gelişmeyi kavramak ve Küresel politikaların etkisini anlamak. | |||
Yenileşme politikalarının eğitime etkisini kavrama. Eğitim yönetiminde yeni yaklaşımları anlama Eğitim sistemlerinde yerinden yönetimi anlama Eğitim, ekonomi, küreselleşme kavramları Küreselleşmede devletin rolü |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşmenin Tanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küreselleşmeyi Anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal değişimi ve gelişmeyi kavramak ve Küresel politikaların etkisini anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenileşme politikalarının eğitime etkisini kavrama. Eğitim yönetiminde yeni yaklaşımları anlama Eğitim sistemlerinde yerinden yönetimi anlama Eğitim, ekonomi, küreselleşme kavramları Küreselleşmede devletin rolü | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |