Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modern Büyüme Teorileri | İKT5025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ |
Amaç |
Ekonomik Büyümeyle ilgili temel kavram ve tanımların yapılması ve ekonomik kalkınma ile farkının ekonomik göstergelerle saptanması, Klasik büyüme teorileri hakkında genel bilgi sunduktan sonra modern büyüme teorilerinin detaylı analizini yapmak, bunlara ilave olarak Solow ve İçsel Büyüme Teorileri hakkında bilgi sunmak. |
Ders İçeriği |
Ekonomik büyümeyle ilgili temel kavramlar ve ilişkiler, Büyümenin belirleyicileri ve göstergeleri, Klasik, Neo-Klasik ve Modern Büyüme teorileri |
Ders Kaynakları |
David N. Weil, Economic Growth, Pearson, 2005.
Robert J Baro, Xavier Sala-i-Martin, Economic Growth, 2003 Charles I. Jones, Introduction to Economic Growth , 2001; Türkçeye Çevirisi .Sanlı ATEŞ ,İ. Tuncer tarafından yapılmıstır (Ekonomik Büyümeye Giris, 2001) Daron Acemoglu, Introduction to Modern Economic Growth, 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve İlişkiler | |
2 | Ekonomik Büyümenin Belirleyicileri ve Göstergeleri, Sermaye Birikimi, Nüfus ve İşgücü Artışı, Teknolojik İlerleme | |
3 | Klasik Büyüme Teorileri Hakkında Genel Bilgiler | |
4 | Modern Ekonomik Büyümenin Göstergeleri | |
5 | Modern Büyüme Teorileri; Keynesyen Statik Analiz: Özet Yaklaşım, Domar Büyüme Modeli; Modelin Varsayımları ve İşleyiş Mekanizması | |
7 | Harrod Büyüme Modeli ve Genel İşleyişi | |
7 | Harrod Büyüme Modeli ve Genel İşleyişi | |
8 | Ara Sınav, Modern Büyüme Teorilerinin Özet Analizi | |
9 | Solow Modeli | |
10 | Solow Modeline Devam | |
11 | İçsel Büyüme Teorileri | |
12 | İçsel Büyüme Modelleri, AK Modeli, Bilgi Üretimi ve Taşmalar | |
13 | Beşeri Sermaye Modeli | |
14 | Araştırma Geliştirme Modeli, Kamu Politikası Modeli |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Büyüme teorilerinin matematiksel ifadelerini analiz eder ve sonuç çıkarabilir | |||
Modern Büyüme teorilerini anlama, analiz etme ve sonuç çıkarma yeteneğini kazanır | |||
Gelişmiş ve azgelişmiş ekonomileri büyüme teorileri kapsamında değerlendirebilir | |||
Büyüme teorileri hakkında bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Büyüme teorilerinin matematiksel ifadelerini analiz eder ve sonuç çıkarabilir | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modern Büyüme teorilerini anlama, analiz etme ve sonuç çıkarma yeteneğini kazanır | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişmiş ve azgelişmiş ekonomileri büyüme teorileri kapsamında değerlendirebilir | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Büyüme teorileri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |