Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sermaye Piyasaları Banka ve Finansal Kurumlar | İKT5027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım Yöntemi Soru - Cevap - Tartışma Yöntemi |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Resül YAZICI |
Ders Veren | Doç. Dr. Resül YAZICI |
Amaç |
Ekonominin finansal boyutunun analizi ve temel ilişkilerinin açıklanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Para politikaları ve bankacılık sistemi, merkez bankası ve ticari banka bilânçosu değişimlerinin etkileri ve etkileşimi, enflasyon ve para politikasıyla ilişkili yapılar. |
Ders Kaynakları |
Para ve Banka Finansal Piyasalar - Prof.Dr.İlker Parasız
Para banka ve Finansal Sistem, Ekrem Erdem |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 183 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Para ve Ekonomi: Temel Kavramlar (Paranın İşlevleri, Paranın Yansızlığı, İçselliği, Küreselleşme ve para politikaları) | Ders |
2 | Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu | Ders |
3 | Para Talebi Teorisi ve Portföy Teorileri | Ders |
4 | Para ve Faiz Oranları İlişkisi | Ders |
5 | Para, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi İlişkisi | Ders |
6 | Para ve Enflasyon: Enflasyon Teorisi ve Enflasyonun Maliyetleri | Ders |
7 | Para Politikasının Araçları, Amaçları ve Hedefleri, Para Politikası Yönetimi | Ders |
8 | Ara Sınavı - Para Politikası Aktarım Mekanizmaları | Ders |
9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
11 | Bankacılık Teorisi | Ders |
12 | Bankacılıkta Risk Yönetimi | Ders |
13 | Bankacılık Sektörünün Yapısı ve Sorunları | Ders |
14 | Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. | |||
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | |||
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | |||
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | |||
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. | |||
Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. | |||
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | |||
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | |||
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | |||
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |