EN
  • Anasayfa
  • İKT5028 Türkiye İktisat Tarihi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT5028 - Türkiye İktisat Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye İktisat Tarihi İKT5028 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM
Amaç

Türkiye'nin iktisadi ve sosyal yapısının tarihsel süreçte gelişimini incelemek.

Ders İçeriği

Son Dönem Osmanlı ekonomisi, Türkiye'de Cumhuriyet Dönemi, Devletçi Ekonomi Dönemi, 1945 Dönemi, Planlama Dönemi 1980 Küresel Entegrasyon Dönemi ekonomi ve politik kurumları analiz edilir.

Ders Kaynakları TABAKOĞLU, Ahmet (2012) Türkiye İktisat Tarihi, Dergâh Yayınları
PAMUK, Şevket (2019) Türkiye’nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi, Türkiye İş Bankası Yayınları
BORATAV, Korkut (2005) Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002, İmge Yayınları
KAZGAN, Gülten (2017) Tanzimat’tan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi, Bilgi Üniversitesi Yayınları
PAMUK, Şevket (2018) Osmanlı Ekonomisinde Bağımlılık ve Büyüme (1820-1913), Türkiye İş Bankası Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev (Sunum) 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ödev 1 Ödev 1 16 1 16
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk iktisat tarihinin tanımı ve kaynakları Ders
2 Osmanlı ekonomisine giriş: Nüfus, sosyal yapı, iskan ve yerleşim Ders
3 Merkez maliyesi, hazine yönetimi, bütçeler: gelir kaynakları, bütçe giderleri Ders
4 Timar sistemi: devlet, sipahi, reaya; tarım işletmelerinden alınan vergiler, sistemin bozulma nedenleri Ders
5 İktisadi ve sosyal yönleriyle vakıf kurumu Ders
6 Şehir ekonomisi, esnaf loncaları ve fiyatlar (narh uygulaması) Ders
7 Ara Sınav Ders
8 Para ve finansman sistemi, kredi ve servetler Ders
9 Sınai üretim, iç ve dış ticaret, kapitülasyonlar, gayrimüslim ve yabancı tüccarlar Ders
10 Ulaşım ve haberleşme Ders
11 Osmanlı Ekonomisinde değişim: savaşlar, mali krizler, iç borçlanma usulleri, dış borçlar ve bağımlılık Ders
12 Cumhuriyet dönemi: Atatürk dönemi iktisat politikaları ve tatbikatı: Devletçilik dönemi Ders
13 İkinci dünya savaşı döneminde iktisadi durum ve yeni gelişmeler Ders
14 1950-1960 dönemi iktisat politikaları ve gelişmeler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci, Türkiye iktisat tarihindeki dönüşümleri ve kırılmaları tanımlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Türkiye'nin iktisadi kalkınmasını tarihsel perspektifle ve Dünya ülkeleriyle karşılaştırmalı olarak değerlendirebilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Türkiye'nin günümüzdeki sosyal ve ekonomik problemlerine tarihsel bir gözle bakabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci, Türkiye iktisat tarihindeki dönüşümleri ve kırılmaları tanımlayabilecektir. 3 2 3 2 3 3 3 2 2 4 3 3 2 2
Türkiye'nin iktisadi kalkınmasını tarihsel perspektifle ve Dünya ülkeleriyle karşılaştırmalı olarak değerlendirebilecektir. 3 2 3 2 3 3 3 2 2 4 3 3 2 2
Türkiye'nin günümüzdeki sosyal ve ekonomik problemlerine tarihsel bir gözle bakabilecektir. 3 2 3 2 3 3 3 2 2 4 3 3 2 2