EN
  • Anasayfa
  • İKT5029 Türkiyenin Politik İktisadı (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT5029 - Türkiyenin Politik İktisadı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiyenin Politik İktisadı İKT5029 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, devlet-ekonomi ve toplum arasındaki ilişkileri analiz etmektir

Ders İçeriği

Ders, farklı okumalar ve orijinal metin üzerinden yapılacak tartışmalarla liberalism, neoklasik ekonomi, Marksizm, sosyal ve kültürel teoriler ve yeni kurumsalcılığı içermektedir.

Ders Kaynakları Türkiye'de Devlet ve Sınıflar
Türkiye'nin Ekonomi Politiği
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 6 18
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve dersin tanıtımı Ders
2 Liberalism ve Neoklasik İktisat Ders
3 Marksist Yaklaşım ve Değer teorisi Ders
4 Kapitalist sistem krizi ve bu dönemde Türkiye ekonomisi Ders
5 Kapitalizmin Sosyal teorisi Ders
6 1930 Devletçilik ve Sanayileşme Ders
7 İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye Ekonomisi, Yeni Devletçilik ve Liberalizm (1950-1960) Ders
8 Planlı Ekonomi ve İthal İkameci Sanayileşme (1960-1980) Ders
9 1977-1980 Krizi, 24 Ocak Kararları, İhracata Dönük Büyüme Ders
10 Türkiye'nin Dünya Ekonomisine Eklemlenmesi ve Sermaye Akımları Ders
11 1990'ların Kriz Dinamikleri Ders
12 Dış Ekonomik İlişkiler, AB`ye Entegrasyonu Ders
13 Türkiye`de İstihdam ve Gelir Dağılımı Ders
14 2008 Küresel Ekonomi Krizi ve Türkiye Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler politik iktisat ile ilgili farklı okul ve yaklaşımları analiz etme becerisi kazanacaktır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler Türkiye'de siyaset ile ekonomi arasındaki ilişkileri analiz etme becerisi kazanacaktır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler politik iktisat teorilerine ilişkin bilgi edinecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Gelişmekte olan bir ülke çerçevesinde karşılaştırmalı bir bakış açısına sahip olmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenciler politik iktisat ile ilgili farklı okul ve yaklaşımları analiz etme becerisi kazanacaktır. 5 5 4 4 5 5 4 5 4 5 5 4 4 5
Öğrenciler Türkiye'de siyaset ile ekonomi arasındaki ilişkileri analiz etme becerisi kazanacaktır. 5 5 4 5 5 4 4 5 5 4 5 5 4 5
Öğrenciler politik iktisat teorilerine ilişkin bilgi edinecektir. 5 5 5 4 5 5 5 4 4 5 5 4 5 4
Gelişmekte olan bir ülke çerçevesinde karşılaştırmalı bir bakış açısına sahip olmak. 5 5 4 5 5 4 4 5 5 4 4 5 5 4