Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiyenin Politik İktisadı | İKT5029 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, devlet-ekonomi ve toplum arasındaki ilişkileri analiz etmektir |
Ders İçeriği |
Ders, farklı okumalar ve orijinal metin üzerinden yapılacak tartışmalarla liberalism, neoklasik ekonomi, Marksizm, sosyal ve kültürel teoriler ve yeni kurumsalcılığı içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Türkiye'de Devlet ve Sınıflar
Türkiye'nin Ekonomi Politiği |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 6 | 18 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve dersin tanıtımı | Ders |
2 | Liberalism ve Neoklasik İktisat | Ders |
3 | Marksist Yaklaşım ve Değer teorisi | Ders |
4 | Kapitalist sistem krizi ve bu dönemde Türkiye ekonomisi | Ders |
5 | Kapitalizmin Sosyal teorisi | Ders |
6 | 1930 Devletçilik ve Sanayileşme | Ders |
7 | İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye Ekonomisi, Yeni Devletçilik ve Liberalizm (1950-1960) | Ders |
8 | Planlı Ekonomi ve İthal İkameci Sanayileşme (1960-1980) | Ders |
9 | 1977-1980 Krizi, 24 Ocak Kararları, İhracata Dönük Büyüme | Ders |
10 | Türkiye'nin Dünya Ekonomisine Eklemlenmesi ve Sermaye Akımları | Ders |
11 | 1990'ların Kriz Dinamikleri | Ders |
12 | Dış Ekonomik İlişkiler, AB`ye Entegrasyonu | Ders |
13 | Türkiye`de İstihdam ve Gelir Dağılımı | Ders |
14 | 2008 Küresel Ekonomi Krizi ve Türkiye | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler politik iktisat ile ilgili farklı okul ve yaklaşımları analiz etme becerisi kazanacaktır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler Türkiye'de siyaset ile ekonomi arasındaki ilişkileri analiz etme becerisi kazanacaktır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler politik iktisat teorilerine ilişkin bilgi edinecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Gelişmekte olan bir ülke çerçevesinde karşılaştırmalı bir bakış açısına sahip olmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler politik iktisat ile ilgili farklı okul ve yaklaşımları analiz etme becerisi kazanacaktır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Öğrenciler Türkiye'de siyaset ile ekonomi arasındaki ilişkileri analiz etme becerisi kazanacaktır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenciler politik iktisat teorilerine ilişkin bilgi edinecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Gelişmekte olan bir ülke çerçevesinde karşılaştırmalı bir bakış açısına sahip olmak. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |