Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uygulamalı İstatistik | İKT5037 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ÖZEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Rasgelelik olgusu, olasılık modelleri, olasılık modelleri ile ilgili dağılım fonksiyonu, olasılık (yoğunluk) fonksiyonu, momentler gibi önemli kavramların anlaşılması, bu kavramların istatistikte nasıl kullanılacağının öğretilmesi, istatistik kavram ve yöntemlerinin ne işe yaradığının anlaşılması için sanal örneklemlere dayalı olarak deneyler yapılması. |
Ders İçeriği |
Rasgele sayı üretme, bazı özel kesikli ve sürekli olasılık dağılımlarından rasgele sayı üretme, rasgele örneklemlere dayalı istatistiksel sonuç çıkarımı yapma, büyük sayılar kanunu, merkezi limit teoremlerinin bilgisayar ortamında gösterimi |
Ders Kaynakları |
Ders Notları.
Olasılık ve İstatistik, Prof Dr. Fikri Akdeniz. Olasılık ve İstatistik I-II, Prof. Dr. Fikri Öztürk. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Rasgele sayı üretme | Ders Problem Çözme Laboratuar |
2 | Üretilen sayıların rasgeleliğinin incelenmesi | Ders Problem Çözme Laboratuar |
3 | Olasılık integral dönüşümü ile olasılık dağılımlarından rasgele sayı üretme | Ders Problem Çözme Laboratuar |
4 | Kesikli düzgün dağılımdan rasgele sayı üretimi ve rasgele örnekleme dayalı istatistiksel uygulamaları | Ders Problem Çözme Laboratuar |
5 | Binom dağılımından rasgele sayı üretimi ve rasgele örnekleme dayalı istatistiksel uygulamaları | Ders Problem Çözme Laboratuar |
6 | Hipergeometrik dağılımından rasgele sayı üretimi ve rasgele örnekleme dayalı istatistiksel uygulamaları | Ders Problem Çözme Laboratuar |
7 | İadeli ve iadesiz çekimlerin sanal ortamda gözlenmesi, Binom ile Hipergeometrik dağılımların karşılaştırılması | Ders Problem Çözme Laboratuar |
8 | Geometrik dağılımından rasgele sayı üretimi ve rasgele örnekleme dayalı istatistiksel uygulamaları | Ders Problem Çözme Laboratuar |
9 | Negatif binom dağılımından rasgele sayı üretimi ve rasgele örnekleme dayalı istatistiksel uygulamaları | Ders Problem Çözme Laboratuar |
10 | Poisson dağılımından rasgele sayı üretimi ve rasgele örnekleme dayalı istatistiksel uygulamaları | Ders Problem Çözme Laboratuar |
11 | Üstel dağılımdan rasgele sayı üretimi ve rasgele örnekleme dayalı istatistiksel uygulamaları | Ders Problem Çözme Laboratuar |
12 | Normal dağılımdan rasgele sayı üretimi ve rasgele örnekleme dayalı istatistiksel uygulamaları | Ders Problem Çözme Laboratuar |
13 | Büyük sayılar kanunu ve sanal ortamda üretilen rasgele örnekleme dayalı gösterimi | Ders Problem Çözme Laboratuar |
14 | Merkezi limit teoremi ve sanal ortamda üretilen rasgele örnekleme dayalı gösterimi | Ders Problem Çözme Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Rasgelelik olgusunu bilir. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Önemli kesikli olasılık dağılımlarını ve kullanım alanlarını bilir. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Önemli sürekli olasılık dağılımlarını ve kullanım alanlarını bilir. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Merkezi limit teoremi ve büyük sayılar kanunu bilir. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Rasgele değişkenleri, olasılık dağılımlarını ve beklenen değer, varyans özelliklerini bilir. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rasgelelik olgusunu bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli kesikli olasılık dağılımlarını ve kullanım alanlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli sürekli olasılık dağılımlarını ve kullanım alanlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Merkezi limit teoremi ve büyük sayılar kanunu bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rasgele değişkenleri, olasılık dağılımlarını ve beklenen değer, varyans özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |