EN
  • Anasayfa
  • KMY5004 Küreselleşme ve Ulus Devlet (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
KMY5004 - Küreselleşme ve Ulus Devlet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Küreselleşme ve Ulus Devlet KMY5004 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KAMU YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı literatürdeki 'küreselleşme versus ulus-devlet' tartışmasına ilişkin bir temel oluşturmak ve küreselleşmeyi anlamak üzere Marksist ve realist ontoloji (şüpheciler) ile liberal ontoloji (küreselleşmeciler) arasındaki teorik farkı göstermektir.

Ders İçeriği

Büyük Küreselleşme Tartışması, Küreselleşmeyi Anlamak, Siyasal İktidar ve Sivil Toplum: Bir Yeniden Biçimlendirme mi?, Küresel İletişim Çağında Ulusal Kültürün Kaderi, Küresel Bir Ekonomi mi?, Bölünmüş Dünya mı, Bölünmüş Milletler mi?, Dünya Düzenleri, Normatif Seçimler

Ders Kaynakları David Held ve Anthony McGrew (der.) – Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması (Phoenix)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 14 14
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ödev 2 Ödev 2 5 1 5
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Büyük Küreselleşme Tartışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
2 Küreselleşmeyi Anlamak Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
3 Siyasal İktidar ve Sivil Toplum: Bir Yeniden Biçimlendirme mi? Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
4 Egemenlik ve Modern Devlet Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
5 Kalkınma ve Neoliberal Kapitalizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
6 Jeopolitik ve Dış Politika Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
7 Güvenlik, Çatışma ve Göç Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
8 Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
9 Çevre ve Sürdürülebilirlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
10 İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
11 Vatandaşlık ve Kimlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
12 Kültür ve Medya Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
13 Toplumsal Hareketler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
14 Yükselen Güçler, Bölgeselleşme ve Yeni Emperyalizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Marksist ve realist ontolojilerin neden küreselleşmeye şüphe ile yaklaştıklarını açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Liberal teorinin neden küreselleşmeyi olumladıklarını açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Marksist ve realist ontolojilerin neden küreselleşmeye şüphe ile yaklaştıklarını açıklar. 5 5 5 5 3 4 3 3 5 5 5 5 4 4 4
Liberal teorinin neden küreselleşmeyi olumladıklarını açıklar. 5 5 5 5 3 4 3 3 5 5 5 5 4 4 4
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. 5 5 5 5 3 4 3 3 5 5 5 5 4 4 4
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. 5 5 5 5 3 4 3 3 5 5 5 5 4 4 4
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. 5 5 5 5 3 4 3 3 5 5 5 5 4 4 4