Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küreselleşme ve Ulus Devlet | KMY5004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı literatürdeki 'küreselleşme versus ulus-devlet' tartışmasına ilişkin bir temel oluşturmak ve küreselleşmeyi anlamak üzere Marksist ve realist ontoloji (şüpheciler) ile liberal ontoloji (küreselleşmeciler) arasındaki teorik farkı göstermektir. |
Ders İçeriği |
Büyük Küreselleşme Tartışması, Küreselleşmeyi Anlamak, Siyasal İktidar ve Sivil Toplum: Bir Yeniden Biçimlendirme mi?, Küresel İletişim Çağında Ulusal Kültürün Kaderi, Küresel Bir Ekonomi mi?, Bölünmüş Dünya mı, Bölünmüş Milletler mi?, Dünya Düzenleri, Normatif Seçimler |
Ders Kaynakları |
David Held ve Anthony McGrew (der.) – Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması (Phoenix)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Büyük Küreselleşme Tartışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
2 | Küreselleşmeyi Anlamak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
3 | Siyasal İktidar ve Sivil Toplum: Bir Yeniden Biçimlendirme mi? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
4 | Egemenlik ve Modern Devlet | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
5 | Kalkınma ve Neoliberal Kapitalizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
6 | Jeopolitik ve Dış Politika | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
7 | Güvenlik, Çatışma ve Göç | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
8 | Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Çevre ve Sürdürülebilirlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
10 | İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
11 | Vatandaşlık ve Kimlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Kültür ve Medya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Toplumsal Hareketler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
14 | Yükselen Güçler, Bölgeselleşme ve Yeni Emperyalizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Marksist ve realist ontolojilerin neden küreselleşmeye şüphe ile yaklaştıklarını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Liberal teorinin neden küreselleşmeyi olumladıklarını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Marksist ve realist ontolojilerin neden küreselleşmeye şüphe ile yaklaştıklarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Liberal teorinin neden küreselleşmeyi olumladıklarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |