Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Metropolitan Yönetimi | KMY5005 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunum. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sanem BERKÜN |
Ders Veren | Doç. Dr. Sanem BERKÜN |
Amaç |
Dersin amacı Türkiye'de ve dünyada büyükşehir belediyelerinin ortaya çıkışı, tarihi, türleri, örgüt ve işleyişleri konusunda bilgi sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır: Kentin tanımı, kent tipleri, kent kuramları, metropoliten kentler, dünyada metropoliten yönetimler, Türkiye´de metropoliten kentlerin gelişimi, büyükşehir belediyeleri. |
Ders Kaynakları |
Ferruh Tuzcuoğlu, Metropoliten Yönetim, Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2003.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 311 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 12,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kentin tarihi | |
2 | Kent tipleri | |
3 | Metropoliten kentler | |
4 | Kent teorileri | |
5 | Metropoliten politikalar | |
6 | Metropol yönetimine ilişkin modeller ve örnekler | |
7 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Danimarka, UNIGOV, Hindistan | |
8 | Ara sınavlar | |
9 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Toronto, Tokyo, Londra, Barselona | |
10 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Paris, Hannover, Lakewood, San Francisco | |
11 | Türkiye´de nüfus hareketleri ve metropol olgusunun gelişimi | |
12 | Türkiye´de büyükkentlerin yönetimi: Büyükşehir Belediye modeli | |
13 | Büyükşehir belediyelerinde yetki, görev ve kaynakların paylaşımı | |
14 | Büyükşehir belediyelerinde planlama, koordinasyon ve yönetimler arası ilişkiler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinin örgütlenme biçimini açıklar ve etkinliğini değerlendirir. | |||
Metropoliten alan yönetiminde dünyada ve Türkiye'de görülen yeni eğilimleri anlar, | |||
Kentin teorik temellerini analiz eder ve yorumlar, | |||
Türkiye’deki nüfus hareketlerini ve metropol olgusunun gelişimini yorumlar, | |||
Farklı ülkelerdeki metropoliten yönetim sistemlerini kavrar ve bunları karşılaştırır, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinin örgütlenme biçimini açıklar ve etkinliğini değerlendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Metropoliten alan yönetiminde dünyada ve Türkiye'de görülen yeni eğilimleri anlar, | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Kentin teorik temellerini analiz eder ve yorumlar, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Türkiye’deki nüfus hareketlerini ve metropol olgusunun gelişimini yorumlar, | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
Farklı ülkelerdeki metropoliten yönetim sistemlerini kavrar ve bunları karşılaştırır, | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |