EN
  • Anasayfa
  • KMY5006 Milliyetçilik Teorileri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
KMY5006 - Milliyetçilik Teorileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Milliyetçilik Teorileri KMY5006 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KAMU YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası, Seminer, Sunum
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı milliyetçilik kuramlarına farklı düşünsel temellerden yaklaşımları görmek, modern dönemde milliyetçiliğin uğradığı dönüşümleri analiz etmektir.

Ders İçeriği

Millet ve Milliyetçilik Kavramları, Milliyetçiliğin tarihsel Kökenleri, İlkçi-Modernist-Etno Sembolcü Yaklaşımlar, Milliyetçilik Tartışmasında Yeni Yaklaşımlar, Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri

Ders Kaynakları Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Kuramları
Ernest Gellner, Uluslar ve Ulusçuluk
Eric Hobsbawm, Milletler ve Milliyetçilik
Anthony D. Smith, Ulusların Etnik Kökeni
Yusuf Akçura, Üç Tarz-ı Siyaset
Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 30 1 30
Final Final 40 1 40
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 - Millet ve Milliyetçilik (Ulus ve Ulusçuluk) Kavramı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
2 - Milliyetçilik Tartışması: Tarihsel Gelişim Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
3 - Milliyetçilikten Önce Milletler: İlkçi Yaklaşım Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
4 - Milletlerden Önce Milliyetçilik: Modernistler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
4 - Milletlerden Önce Milliyetçilik: Modernistler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
6 - Milliyetçilik Tartışmasına Etno-Sembolcü Katkılar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
7 - Milliyetçilik Tartışmasında Yeni Yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
8 - ARA SINAV - / Milliyetçilik Tartışmasında Yeni Yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
9 - Ernest Gellner: Uluslar ve Ulusçuluk Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
10 - Eric Hobsbawm, Milletler ve Milliyetçilik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
11 - Anthony D.Smith: Ulusların Etnik Kökeni Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
12 - Benedict Anderson: Hayali Cemaatler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
13 - Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri: Yusuf Akçura – Hüseyinzade Ali Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
14 - Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri: Ahmet Ağaoğlu – Ziya Gökalp Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Milliyetçilik kavramını tanır, siyaset teorisi ve düşüncesi içindeki yerini kavrar. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Milliyetçilik kuramları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Modern dönemde milliyetçilik üzerine yazan farklı düşünürleri tanır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Türk milliyetçiliğinin milliyetçilik kavramının neresinde durduğu hakkında yorumda bulunur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Milliyetçilik kavramını tanır, siyaset teorisi ve düşüncesi içindeki yerini kavrar. 3 3 4 4 5 5 5 3 3 2 2 4 4 2 2
Milliyetçilik kuramları hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 3 4 4 4 2 2 2 3 2 3 3 4 4
Modern dönemde milliyetçilik üzerine yazan farklı düşünürleri tanır. 3 3 4 4 5 5 3 3 4 4 5 2 2 2 2
Türk milliyetçiliğinin milliyetçilik kavramının neresinde durduğu hakkında yorumda bulunur. 5 4 4 4 5 3 3 3 3 2 2 2 2 2 2