Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Milliyetçilik Teorileri | KMY5006 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası, Seminer, Sunum |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı milliyetçilik kuramlarına farklı düşünsel temellerden yaklaşımları görmek, modern dönemde milliyetçiliğin uğradığı dönüşümleri analiz etmektir. |
Ders İçeriği |
Millet ve Milliyetçilik Kavramları, Milliyetçiliğin tarihsel Kökenleri, İlkçi-Modernist-Etno Sembolcü Yaklaşımlar, Milliyetçilik Tartışmasında Yeni Yaklaşımlar, Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri |
Ders Kaynakları |
Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Kuramları
Ernest Gellner, Uluslar ve Ulusçuluk Eric Hobsbawm, Milletler ve Milliyetçilik Anthony D. Smith, Ulusların Etnik Kökeni Yusuf Akçura, Üç Tarz-ı Siyaset Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | - Millet ve Milliyetçilik (Ulus ve Ulusçuluk) Kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
2 | - Milliyetçilik Tartışması: Tarihsel Gelişim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
3 | - Milliyetçilikten Önce Milletler: İlkçi Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
4 | - Milletlerden Önce Milliyetçilik: Modernistler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
4 | - Milletlerden Önce Milliyetçilik: Modernistler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
6 | - Milliyetçilik Tartışmasına Etno-Sembolcü Katkılar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
7 | - Milliyetçilik Tartışmasında Yeni Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
8 | - ARA SINAV - / Milliyetçilik Tartışmasında Yeni Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
9 | - Ernest Gellner: Uluslar ve Ulusçuluk | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
10 | - Eric Hobsbawm, Milletler ve Milliyetçilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
11 | - Anthony D.Smith: Ulusların Etnik Kökeni | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
12 | - Benedict Anderson: Hayali Cemaatler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
13 | - Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri: Yusuf Akçura – Hüseyinzade Ali | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
14 | - Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri: Ahmet Ağaoğlu – Ziya Gökalp | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Milliyetçilik kavramını tanır, siyaset teorisi ve düşüncesi içindeki yerini kavrar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Milliyetçilik kuramları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Modern dönemde milliyetçilik üzerine yazan farklı düşünürleri tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Türk milliyetçiliğinin milliyetçilik kavramının neresinde durduğu hakkında yorumda bulunur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Milliyetçilik kavramını tanır, siyaset teorisi ve düşüncesi içindeki yerini kavrar. | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Milliyetçilik kuramları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Modern dönemde milliyetçilik üzerine yazan farklı düşünürleri tanır. | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Türk milliyetçiliğinin milliyetçilik kavramının neresinde durduğu hakkında yorumda bulunur. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |