Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ortadoğu'da Kimlik ve Çatışma | KMY5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
Ders Veren | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
Amaç |
Ortadoğu ülkelerinin ulus devlet olma süreçlerinde yaşadıkları kimliksel sorunların ortaya konulması. |
Ders İçeriği |
Ortadoğu ülkelerinde ulus inşa süreçleri tek tek ele alınacak ve bölgedeki çatışmalar analiz edilecektir. |
Ders Kaynakları |
William Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, Agora Kitaplığı, 2004.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | “Ortadoğu”nun Tanımı, Sınırları | Ders |
2 | Osmanlı İdaresi Altında Ortadoğu Arap Aydınlanması ve Mehmet Ali Paşa Ayaklanması | Ders |
3 | I. Dünya Savaşı Sırasında ve Sonrası Ortadoğu'da İngiliz Politikaları Arap İsyanı: “Araplar” Osmanlıyı Arkadan Vurdu Mu? | Ders |
4 | İran Modernleşmesi ve Fars Kimliği | Ders |
5 | Irak'ın Etnik Yapısı ve Ulus Devlet İnşa Süreci Mısır, Ürdün ve Suriye’de bağımsızlık ve ulusal kimlik inşası süreci Arap Bağımsızlık Hareketleri | Ders |
6 | Filistin Topraklarında İsrail Devleti'nin Oluşturulması, Siyonizm Hareketi Yahudi kimliği, Hacı Emin el-Hüseyni’nin Filistin Hükümeti inşa girişimleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Mısır'da Pan-Arabizm Hareketleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Cemal Abdul Nasır’ın Arap Milliyetçiliği politikası | Ders |
9 | 1960’lı Yıllarda Arap Soğuk Savaşı-Suriye ve Irak'ta Baas Hareketi 1967 Savaşı ve FKÖ-Yaser Arafat’ın Yükselişi, Filistin ulusal kimlik inşası | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Lübnan'da Etnik Siyasa Temelinde Çatışmalar-Lübnan Kimliği | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İran İslam Devrimi ve Humeyni’nin İktidara Gelişi Şii jeopolitiği | Ders |
12 | Ortadoğu Ülkelerinde Sessiz Muhalefet: Müslüman Kardeşler Örgütü | Ders |
13 | Oryantalizm ve Oksidantalizm Kavramları 11 Eylül Sonrası Batılı Devletlerin Gözünde Ortadoğu: İslamofobi | Ders |
14 | Arap Baharı Olayları ve Ortadoğu Ülkelerinin Son Politik Vaziyeti | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ortadoğu ülkelerinin kimlik sorunlarını öğrenir ve yorumlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ortadoğu'da yaşanan çatışmalar hakkında fikir sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ortadoğu ülkelerinin modernleşme süreçlerini öğrenir ve yorumlar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Filistin İsrail çatışmasını analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortadoğu ülkelerinin kimlik sorunlarını öğrenir ve yorumlar. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ortadoğu'da yaşanan çatışmalar hakkında fikir sahibi olur. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ortadoğu ülkelerinin modernleşme süreçlerini öğrenir ve yorumlar. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Filistin İsrail çatışmasını analiz edebilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |