Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ortadoğuda Siyasi Gelişmeler | KMY5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Hemen hemen İnsanlık tarihi boyunca uluslararası politikanın temel gündem maddesi olmuş olan Ortadoğu´nun tarihi süreci; siyasi, dini, ekonomik ve toplumsal açılardan derinlikli bir şekilde analiz edilmek suretiyle günümüzdeki Ortadoğu siyasetini daha kavranabilir hale getirmek. |
Ders İçeriği |
Öncelikli olarak "Ortadoğu" kavramı üzerinde durularak, bölgenin adlandırılmasında rol oynayan siyasi, dini ve ekonomik dinamikler incelenecektir. Bölgenin tanımlanmasında uluslararası politika ve konjonktürel gelişmelerin etkisine değinilecektir. Daha sonra, modern Ortadoğu´nun şekillenmesinde tarihi dönüm noktası olan 16. yüzyıldaki Osmanlı-Safevi ilişkilerinden başlamak üzere günümüze kadar, bölgede meydana gelen ve bölgenin kaderini değiştiren önemli savaşlar, tarihi olaylar, dini ve siyasi hareketler ve son olarak büyük güçlerin bölgeye yönelik politikaları kapsamlı bir şekilde incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Arthur Goldschmidt ve Lawrence Davidson, Kısa Ortadoğu Tarihi, Doruk, İstanbul, 2011.
William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, Çev: Mehmet Harmancı, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2014. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ortadoğu coğrafyasının tanıtımı ve anlamı | Ders |
2 | İslamiyet'in Ortaya Çıkması ve Etkileri | Ders |
3 | Haçlı Seferleri ve İslam Coğrafyasına Etkileri | Tartışmalı Ders |
4 | Moğol İstilası ve Gerileme | Tartışmalı Ders |
5 | Osmanlı İmparatorluğu ve İstanbul'un Fetihi | Tartışmalı Ders |
6 | Emperyalizm ve kolonizasyon | Tartışmalı Ders |
7 | İslam Modernleşmesi | Tartışmalı Ders |
8 | 19 yüzyıl Arap Milliyetçiliği | Tartışmalı Ders |
9 | I. Dünya Savaşı ve Ortadoğu´nun yeniden şekillenmesi | Tartışmalı Ders |
10 | 2. Dünya Savaşı Sonrası Ortadoğu ve İsrailin Kurulması | Tartışmalı Ders |
11 | 1979 İran İslam Devrimi | Tartışmalı Ders |
11 | 1979 İran İslam Devrimi | Tartışmalı Ders |
13 | 1. Körfez Savaşı ve Irak | Tartışmalı Ders |
14 | Arap Baharı ve Etkileri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ortadoğu'nun tarihi geçmişini öğrenerek analiz edebilir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ortadoğu bölgesinin siyasi, ekonomik, toplumsal ve dinsel yapısını tanımlar. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Ortadoğunun geleceğine yönelik projeksiyonlarda bulunabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortadoğu'nun tarihi geçmişini öğrenerek analiz edebilir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Ortadoğu bölgesinin siyasi, ekonomik, toplumsal ve dinsel yapısını tanımlar. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Ortadoğunun geleceğine yönelik projeksiyonlarda bulunabilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |