Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Politik Ekoloji | KMY5011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunum. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı çağdaş ekolojik sorunların tarihî ve entelektüel kökenleri hakkında bilgi vermek, ekoloji hareketinin yeni bir toplumsal hareket olarak ortaya çıkış sürecini analiz etmek ve nihayet yeni bir toplumsal hareket olarak ekoloji hareketinin bizatihi bir ideoloji mi olduğu, yoksa hâlihazırda diğer ideolojilerde mündemiç mi bulunduğu hususunda tartışmaktır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır: Ekolojik sorunların fikrî sebebi olarak modernite, ekoloji hareketinin ortaya çıkışı, ekolojik düşünce akımları olarak derin, toplumsal ve tinsel ekoloji, ekolojinin liberalizm, sosyalizm, muhafazakârlık ve feminizm gibi ideolojilerle ilişkilendirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Andrew Dobson, Green Political Thought, Routledge: London and New York, 1995.
Tuncay Önder, Ekoloji, Toplum ve Siyaset, Ankara: Odak, 2000. Orçun İmga ve Hakan Olgun (ed.), Yeşil ve Siyaset, Ankara: Liberte, 2017. Kemal Görmez, Çevre Sorunları, Ankara: Nobel, 2007. Mine Kışlalıoğlu ve Fikret Berkes, Çevre ve Ekoloji, Remzi: İstanbul, 2010. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders ve dersin içeriği hakkında genel bilgi, | |
2 | İnsan-tabiat ilişkilerinin tarihi, | |
3 | Bilimsel devrim, aydınlanma ve modernite, | |
4 | Çağdaş ekolojik sorunlar, | |
5 | Batı dünyasında ekolojik düşüncenin doğuşu, | |
6 | Ekolojik düşünce akımları, | |
7 | Ayrı bir ideoloji olarak ekolojizm, | |
8 | Ara sınavlar, | |
9 | Derin ekoloji, tinsel ekoloji ve sosyal ekoloji, | |
10 | Siyasal ideolojiler ve ekoloji | |
11 | Ekolojik meseleler karşısında Liberalizm ve Muhafazakârlık, | |
12 | Ekolojik meseleler karşısında Faşizm ve Sosyalizm, | |
13 | Ekolojik meseleler karşısında Anarşizm ve Feminizm, | |
14 | Hayvan hakları etiği. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekolojinin ve ekolojik sorunların mevcut ideolojilerle nasıl ilişkilendirildiğini analiz eder, | |||
Çağdaş ekolojik sorunları ve ekoloji hareketinin ortaya çıkışını analiz eder, | |||
Ekolojizmin ayrı bir ideoloji olarak da değerlendirildiğini öğrenir, | |||
Ekolojik sorunların kökenlerini kavrar ve ekoloji ile çevre arasındaki ayrımın farkına varır, | |||
Hayvan hakları felsefesini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekolojinin ve ekolojik sorunların mevcut ideolojilerle nasıl ilişkilendirildiğini analiz eder, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş ekolojik sorunları ve ekoloji hareketinin ortaya çıkışını analiz eder, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekolojizmin ayrı bir ideoloji olarak da değerlendirildiğini öğrenir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekolojik sorunların kökenlerini kavrar ve ekoloji ile çevre arasındaki ayrımın farkına varır, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvan hakları felsefesini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |