Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | KMY5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Amaç |
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma |
Ders İçeriği |
Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. |
Ders Kaynakları |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Prof. Dr. Şener Büyüköztürk, Doç. Dr. Ebru Kılıç Çakmak, Yrd. Doç. Dr. Özcan Erkan Akgün, Doç. Dr. Şirin Karadeniz, Dr. Funda Demirel
Eylül 2020 / 28. Baskı / 350 Syf.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 14 | 56 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 286 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 11,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje hazırlamanın önemi | Ders Tartışmalı Ders |
1 | Proje hazırlamanın önemi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Yapılmış tezler üzerine analizler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Yapılmış tezler üzerine analizler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Yapılmış tezler üzerine analizler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Yapılmış tezler üzerine analizler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir; | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecekti | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Akademik çalışma yapabileceklerdir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir; | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecekti | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Akademik çalışma yapabileceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |