Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Siyaset Felsefesinde Yeni Yaklaşımlar | KMY5012 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, soru ve cevap, tartışma, seminer, sunum. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, siyaset felsefesinde yeni yaklaşımları ve yeni filozofların düşüncelerini öğrenmektir. |
Ders İçeriği |
Hegel, Nietzsche, Marx, Rawls, Dworkin, Nozick, Arendt, Zizek, Foucault, Strauss, Burke, Pinker |
Ders Kaynakları |
- Larry Arnhart, Platon’dan Pinker’a Siyasi Düşünce Tarihi, Liberte Yayınları, 2018
- Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | - Siyaset Felsefesi ve Siyasi Düşünceler Tarihi, Siyasi İdeolojiler Kavramları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
2 | - Siyasal Bilgi ve Siyasal İktidar: Platon - Rejimlerin İncelenmesi Olarak Siyaset Bilimi: Aristoteles | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
3 | - Tarih ve Modern Devlet: Hegel - İktidar İstenci: Nietzsche | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
4 | - Sosyalizm: Marx | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
5 | - Liberal Eşitlik: Rawls – Dworkin - Liberterlik: Nozick | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
6 | - Yurttaşlık Kuramı - Feminizm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
7 | - Hannah Arendt: Şiddet Üzerine | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
8 | -ARA SINAV- - Siyasal İdeolojiler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
9 | - Slavoj Zizek: Şiddet | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
10 | - John Rawls: Bir Adalet Teorisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
11 | - Michel Foucault: Kelimeler ve Şeyler / Büyük Kapatma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
12 | - Leo Strauss: Doğal Hak ve Tarih | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
13 | - Edmund Burke: Fransa’daki Devrim Üzerine Düşünceler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
14 | - Steven Pinker: Doğamızın İyilik Melekleri; Şiddet Neden Azaldı? | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Siyaset felsefesinde yeni yaklaşımları bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Siyaset biliminde temel kavramların felsefi altyapısını analiz eder. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Siyaset felsefesinde yeni düşünürlerin fikirlerini detaylı olarak analiz edebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyaset felsefesinde yeni yaklaşımları bilir. | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Siyaset biliminde temel kavramların felsefi altyapısını analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Siyaset felsefesinde yeni düşünürlerin fikirlerini detaylı olarak analiz edebilir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 |