Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Siyasi Fikirler Tarihi | KMY5018 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, modernleşme karşısında Türk düşünürlerinin yeni değerleri ve kurumları değerlendirme tarzını analiz etmektir. |
Ders İçeriği |
Batıcılık, Kemalizm, Milliyetçilik, Türkçülük, Muhafazakarlık, İslamcılık, Liberalizm, Sosyalizm, Feminizm, Kürtçülük. |
Ders Kaynakları |
Modern Türkiye'de Siyasi İdeolojiler, 9 Cilt, İletişim Yayınları
Tanıl Bora, Cereyanlar, İletişim Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Batıcılık | |
3 | Kemalizm | |
4 | Milliyetçilik | |
5 | Türkçülük | |
6 | Ödev Hazırlama Çalıştayı | |
7 | Muhafazakarlık | |
8 | İslamcılık | |
9 | Liberalizm | |
10 | Sosyalizm | |
11 | Sosyal Demokrasi | |
12 | Feminizm | |
13 | Kürtçülük | |
14 | Sonuç |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'de siyasal düşüncenin kökenleri ve gelişimi ile Osmanlı'nın son dönemlerinden itibaren Türkiye'de hakim şekilde gündeme gelen Batılılaşma ve modernleşme çabaları arasındaki ilişkiyi kavramış olacaktır. | |||
Türkiye'de siyasal düşüncenin temel akımları ve bu akımların önden gelen temsilcilerini, bunlar arasındaki süreklilik ve kopuş noktalarını tanımış olacaktır. | |||
Türkiye siyasetine dair günümüz siyasi tartışmalarına bir teorik arka plana sahip olarak katılabilecektir. | |||
Osmanlı ve Türkiye düşünce tarihindeki farklı okulları karşılaştırır. | |||
Osmanlı'da siyasi düşüncenin gelişimi ve örgütlenme sürecini inceleyebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'de siyasal düşüncenin kökenleri ve gelişimi ile Osmanlı'nın son dönemlerinden itibaren Türkiye'de hakim şekilde gündeme gelen Batılılaşma ve modernleşme çabaları arasındaki ilişkiyi kavramış olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de siyasal düşüncenin temel akımları ve bu akımların önden gelen temsilcilerini, bunlar arasındaki süreklilik ve kopuş noktalarını tanımış olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye siyasetine dair günümüz siyasi tartışmalarına bir teorik arka plana sahip olarak katılabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Osmanlı ve Türkiye düşünce tarihindeki farklı okulları karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Osmanlı'da siyasi düşüncenin gelişimi ve örgütlenme sürecini inceleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |