Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiyede Anayasal Gelişmeler | KMY5020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gözde KILIÇ YAŞIN |
Amaç |
Türkiye'nin 1789'dan bu yana içinden geçtiği modernleşme süreci çerçevesinde yaşadığı anayasal gelişmeler tarihsel ve toplumsal bağlam içerisinde ve toplumsal mülkiyet ilişkileri bağlamında karşılaştırmak. |
Ders İçeriği |
1808 Sened-i İttifak, 1839 Gülhane Hatt-ı Hümayunu, 1856 Islahat Fermanı, 1876 Kânûn-ı Esâsî, 1909 Jön Türk Devrimi, 1921 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu, 1924 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu, 1961 Anayasası, 1971-1973 Anayasa Değişiklikleri, 1982 Anayasası, ve 2017 Anayasa Değişiklikleri. |
Ders Kaynakları |
Bülent Tanör, Necmi Yüzbaşıoğlu - 1982 Anayasasına Göre Türk Anayasa Hukuku (Beta)
Ergun Özbudun - Türk Anayasa Hukuku (Yetkin) Erdoğan Teziç - Anayasa Hukuku (Beta) Kemal Gözler - Anayasa Hukukunun Genel Teorisi (Ekin) Kemal Gözler - Türk Anayasa Hukuku (Ekin) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Anayasa Hukuku ve Teorileri | |
3 | 1808 Sened-i İttifak | |
4 | 1839 Gülhane Hatt-ı Hümayunu | |
5 | 1856 Islahat Fermanı | |
6 | 1876 Kânûn-ı Esâsî | |
7 | Ödev Hazırlama Çalıştayı | |
8 | 1909 Jön Türk Devrimi | |
9 | 1919-1923 Bağımsızlık Savaşı ve 1921 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu | |
10 | 1923 Kemalist Devrim ve 1924 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu | |
11 | 1960 Darbesi ve 1961 Anayasası | |
12 | 1971 Muhtırası ve 1971-1973 Anayasa Değişiklikleri | |
13 | 1980 Darbesi ve 1982 Anayasası | |
14 | 2016 Başarısız Darbe Girişimi ve 2017 Anayasa Değişiklikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Osmanlı anayasacalığındaki gelişmeler ile özel mülkiyetin Osmanlı İmparatorluğu'nda gelişmesinin arasındaki bağlantıları kurar. | |||
1961 ve 1982 Anayasalarını toplumsal ve tarihsel bağlam içerisinde karşılaştırır. | |||
2017 değişikliklerini toplumsal ve tarihsel bağlam içerisinde analiz eder. | |||
Jön Türk Devrimi ve Kemalist Devrim'in Türk anayasacılığının üzerindeki etkilerini anlar. | |||
Osmanlı-Türk anayasacılığı ile Batı anayasacılığını karşılaştırır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Osmanlı anayasacalığındaki gelişmeler ile özel mülkiyetin Osmanlı İmparatorluğu'nda gelişmesinin arasındaki bağlantıları kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
1961 ve 1982 Anayasalarını toplumsal ve tarihsel bağlam içerisinde karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
2017 değişikliklerini toplumsal ve tarihsel bağlam içerisinde analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Jön Türk Devrimi ve Kemalist Devrim'in Türk anayasacılığının üzerindeki etkilerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Osmanlı-Türk anayasacılığı ile Batı anayasacılığını karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |