Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiyenin Avrupa Birliğine Entegrasyon Süreci | KMY5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki siyasal ve ekonomik ilişkiler incelenecektir. |
Ders İçeriği |
Türkiye'nin AB ile ilişkilerinin seyri incelenecektir. Siyasal ve ekonomik entegrasyon teorileri ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Ayhan Kaya, Senem Aydın-Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül (der.) - Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliği'ne Genel Bakış: Tarihçe | Ders |
1 | AB'ye Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Avrupa Birliği'ne Genel Bakış: Kurumlar | Ders |
2 | AB'yi Anlamak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri: Tarihsel Gelişimi | Ders |
3 | Üç Topluluklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri: Temel Sorunlar | Ders |
4 | Avrupa Ekonomik Entegrasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Avrupa entegrasyon sürecinin temel dinamikleri | Ders |
5 | Entegrasyonun Önündeki Engeller | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Avrupa entegrasyonunu açıklayan yaklaşımlar I | Ders |
6 | Yeniden Entegrasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Avrupa entegrasyonunu açıklayan yaklaşımlar II | Ders |
7 | Topluluklardan AB'ye | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
8 | Birlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Avrupa Birliği ile Diğer Uluslararası Yapıların Karşılaştırılm | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Genişleme Süreci | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Avrupa Birliği'nin Geleceği ve Başlıca Sorunlar | Ders |
10 | Genişleme Sürecinin Sonu? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Avrupa Birliği'nden Kopmalar | Ders |
11 | AB'nin Geleceği Tartışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Türkiye-AB İlişkileri Analizi I | Ders Tartışmalı Ders |
12 | AB'nin Zorlukları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Türkiye-AB İlişkileri Analizi II | Ders Tartışmalı Ders |
13 | AB-Türkiye İlişkilerinin Tarihi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | AB'nin Geleceği Senaryoları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | AB-Türkiye Müzakereleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |