Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | KMY7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Seminer, Sunum |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sanem BERKÜN |
Ders Veren | Doç. Dr. Yavuz CANKARA Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS Doç. Dr. Sanem BERKÜN Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularını ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
Ders İçeriği |
Tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur |
Ders Kaynakları |
İlgili bilimsel kitaplar ve makaleler.
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Alfa Yayınları, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 60 | 1 | 60 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 298 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 11,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Literatür takibi | Ders |
1 | Literatür takibi | Ders |
3 | Makale inceleme | Ders |
3 | Makale inceleme | Ders |
5 | Değerlendirme | Ders |
6 | Rapor Hazırlama ve Sunma | Ders |
1 | Literatür takibi | Ders |
1 | Literatür takibi | Ders |
1 | Literatür takibi | Ders |
1 | Literatür takibi | Ders |
3 | Makale inceleme | Ders |
3 | Makale inceleme | Ders |
5 | Değerlendirme | Ders |
6 | Rapor Hazırlama ve Sunma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Literatür takibi, okuma ve raporlamak | |||
Bilimsel yayınlar için gerekli etik kuralları bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Literatür takibi, okuma ve raporlamak | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Bilimsel yayınlar için gerekli etik kuralları bilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |