Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Kent Sosyolojisi | KMY5025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan OLGUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kent sosyolojisi kavramını günümüz değerleri ile ifade etmek |
Ders İçeriği |
Sosyoloji ve kent kavramları izah edilecek olup bu kavramların temelleri ve günümüzdeki konumu incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Anadolu Üniversitesi-Kent Sosyolojisi
Lefevre, H. (2016). Modern dünyada gündelik hayat. 1. Baskı, İstanbul: Metis. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kentsel uygarlıkların kökeni | Ders |
2 | Kent kavramı | Ders |
3 | Chicago okulu | Ders |
4 | Göç kavramı ve kuramları I | Ders |
5 | Göç kavramı ve kuramları II | Ders |
6 | Çağdaş kent sosyolojisi I | Ders |
7 | Çağdaş kent sosyolojisi II | Ders |
8 | Çağdaş kent sosyolojisi III | Ders |
9 | Yerel yönetimler | Ders |
10 | Modern küresel kentlere bakış | Ders |
11 | Kent, sanat ve sosyoloji | Ders |
12 | Mimari ve sosyoloji | Ders |
13 | Tartışmalar I | Ders |
14 | Tartışmalar II | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kamu yönetimi alanında temel kavramsal bilgilere, teori ve uygulama ilişkisini kavrayacak yeterliliğe sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşime hakimdir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kamu yönetimi alanında neden - sonuç ilişkisine dair temel bilgilere sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanının gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip ve bu yöntemleri uygulayarak kamu yönetimi alanının gerektirdiği ileri düzey verileri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kamu yönetimi alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yeteneğine sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamu yönetimi alanında temel kavramsal bilgilere, teori ve uygulama ilişkisini kavrayacak yeterliliğe sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşime hakimdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu yönetimi alanında neden - sonuç ilişkisine dair temel bilgilere sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanının gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip ve bu yöntemleri uygulayarak kamu yönetimi alanının gerektirdiği ileri düzey verileri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu yönetimi alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yeteneğine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |