EN
  • Anasayfa
  • KMY5023 Yerel Yönetimlerde Yeni Eğilimler (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
KMY5023 - Yerel Yönetimlerde Yeni Eğilimler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yerel Yönetimlerde Yeni Eğilimler KMY5023 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KAMU YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sanem BERKÜN
Ders Veren
Amaç

Yerel yönetimlerde yeni eğilimler, uygulamalar ve tartışmaları değerlendirmek

Ders İçeriği

Yerel yönetimlerde 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren yaşanan değişim detaylı bir şekilde ele alınmaktadır.

Ders Kaynakları Elcock, H. (2005) Local Government: Policy and Management in Local Authorities, New York: Routledge.
John, P. (2001) Local Governance in Western Europe, London: Sage Publication.
Keleş, R. (2011) Yerinden Yönetim ve Siyaset, İstanbul: Cem Yayınevi.
Morphet, J. (2008) Modern Local Government, London: Sage Publication.
Mouritzen, P.E. ve J.H. Svara (2002) Leadership at the Apex: Politicians and Administrators in Western Local Governments. Pittsburgh: University of Pittsburgh Press.
Özgür, H. ve M. Kösecik (2007) Yerel Yönetimler Üzerine Güncel Yazılar, Cilt I ve II, Ankara: Nobel.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 344
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 13,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Küreselleşme ve yerel yönetimler Sözlü Ders
2 Yeni yönetim teorilerinin ve yerel yönetimlere uygulanması Sözlü Ders
3 Yerel yönetimlerde yeni eğilimler Ders
4 Yeni eğilimlerin Türk yerel yönetim sistemi üzerine yansımaları Ders
5 Yeni eğilimlerin farklı ülke yerel yönetim sistemi üzerine yansımaları Ders
6 Yerel yönetimlerle ilgili makale okumaları Ders
6 Yerel yönetimlerle ilgili makale okumaları Ders
6 Yerel yönetimlerle ilgili makale okumaları Ders
6 Yerel yönetimlerle ilgili makale okumaları Ders
6 Yerel yönetimlerle ilgili makale okumaları Ders
6 Yerel yönetimlerle ilgili makale okumaları Ders
6 Yerel yönetimlerle ilgili makale okumaları Ders
6 Yerel yönetimlerle ilgili makale okumaları Ders
6 Yerel yönetimlerle ilgili makale okumaları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kamu yönetimi alanında temel kavramsal bilgilere, teori ve uygulama ilişkisini kavrayacak yeterliliğe sahiptir.
Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşime hakimdir
Kamu yönetimi alanında neden - sonuç ilişkisine dair temel bilgilere sahiptir
Alanının gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip ve bu yöntemleri uygulayarak kamu yönetimi alanının gerektirdiği ileri düzey verileri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
Kamu yönetimi alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yeteneğine sahiptir.
Uygulamalardan elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor haline getirerek aktarabilme becerilerine sahiptir.
Uygulamalardan elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor haline getirerek aktarabilme becerilerine sahiptir.
Kamu yönetimi alanıyla ilgili sorunsalları tespit ederek alanına uygun yöntemler kullanarak çözüm yollara üretebilme becerilerine sahiptir.
Alanıyla ilgili konularda bireysel veya grup halinde özgün çalışmalar ortaya koyabilme yeteneğine sahiptir.
Alanıyla ilgili çalışmalarda ortaya çıkan problemlerin çözüm aşamasında hem bireysel hem de grup içerisinde üzerine düşen sorumluluğu alabilme ve liderlik yapabilme özelliğine sahiptir.
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yeteneğine sahiptir.
Alanıyla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek yetkin olanlarla paylaşabilme yeteneğine sahiptir.
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kamu yönetimi alanında temel kavramsal bilgilere, teori ve uygulama ilişkisini kavrayacak yeterliliğe sahiptir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşime hakimdir 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 -
Kamu yönetimi alanında neden - sonuç ilişkisine dair temel bilgilere sahiptir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
Alanının gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip ve bu yöntemleri uygulayarak kamu yönetimi alanının gerektirdiği ileri düzey verileri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir. - 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
Kamu yönetimi alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yeteneğine sahiptir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
Uygulamalardan elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor haline getirerek aktarabilme becerilerine sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 -
Uygulamalardan elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor haline getirerek aktarabilme becerilerine sahiptir. - 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 -
Kamu yönetimi alanıyla ilgili sorunsalları tespit ederek alanına uygun yöntemler kullanarak çözüm yollara üretebilme becerilerine sahiptir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 -
Alanıyla ilgili konularda bireysel veya grup halinde özgün çalışmalar ortaya koyabilme yeteneğine sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 -
Alanıyla ilgili çalışmalarda ortaya çıkan problemlerin çözüm aşamasında hem bireysel hem de grup içerisinde üzerine düşen sorumluluğu alabilme ve liderlik yapabilme özelliğine sahiptir. - 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 -
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. - 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 -
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yeteneğine sahiptir. - 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 -
Alanıyla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek yetkin olanlarla paylaşabilme yeteneğine sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 -
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 -