Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Siyaset | KMY5027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Amaç |
Siyaset bilimi ile ilgili ortaya konulan model ve bilgileri açıklayarak bunların birbirlerine göre konumunu, avantajlarını ve dezavantajlarını açıklamak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Liberal sistemler ve alt başlıkları Sosyalist/komünist sistemler ve alt başlıkları Muhafazakar ve milliyetçi sistemler ve alt başlıkları Karma modeller ve alt başlıkları |
Ders Kaynakları |
Landman, T. (2008), Issues and Methods in Comparative Politics, Routledge, New York
Jessop, B. (2008), “The State and State-building” in Rhodes, R.A.W., Binder, S.A. and Rockman, B.A., eds., The Oxford Handbook of Political Institutions, Oxford University Press, New York Easton, D. (1996), “The Analysis of Political Systems” in Brown, B.A. and Macridis, R.C. eds., Comparative Politics: Notes and Readings, Wadsworth Publishing Company, Belmont Landman, T. (2008), Issues and Methods in Comparative Politics, Routledge, New York Jessop, B. (2008), “The State and State-building” in Rhodes, R.A.W., Binder, S.A. and Rockman, B.A., eds., The Oxford Handbook of Political Institutions, Oxford University Press, New York |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhafazakar sistemler I | Ders |
2 | Muhafazakar sistemler II | Ders |
3 | Milliyetçi sistemler I | Ders |
4 | Milliyetçi sistemler II | Ders |
5 | Liberal sistemler I | Ders |
6 | Liberal sistemler II | Ders |
7 | Liberal sistemler III | Ders |
8 | Sosyalist sistemler I | Ders |
9 | Sosyalist sistemler II | Ders |
10 | Sosyalist sistemler III | Ders |
11 | Karma sistemler I | Ders |
12 | Karma sistemler II | Ders |
13 | Öğrenim çıktılarının değerlendirilmesi ve analiz I | Ders |
14 | Öğrenim çıktılarının değerlendirilmesi ve analiz II | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı siyasal sistemleri öğretir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Siyasal sistemlerin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajlarını irdeler. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Benzer veya yakın siyasal ideolojilerin nüanslarını inceler | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ülkelerin ve bölgelerin değişen siyasal ideolojilerini anlamaya yardımcı olur. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Konjonktüre göre geleceğe yönelik çıkarımlar yapmaya yardımcı olur | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı siyasal sistemleri öğretir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Siyasal sistemlerin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajlarını irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Benzer veya yakın siyasal ideolojilerin nüanslarını inceler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ülkelerin ve bölgelerin değişen siyasal ideolojilerini anlamaya yardımcı olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konjonktüre göre geleceğe yönelik çıkarımlar yapmaya yardımcı olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |