Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Süs Bitkilerinde Bakım ve Budama Esasları | PYZ222 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı süs bitkileri ve meyve ağaçlarına verilecek şekilleri ve budama sistemlerini tanıtarak, bunları uygulayabilme, terbiye ve budama sistemlerinin ağaçların dallama, çiçek tomurcuğu oluşumu, meyve verimi, meyve kalitesi ve ağacın gelişmesine etkilerini tanıyarak her meyve türü için uygun terbiye ve budama yöntemlerini uygulamayabilmeyi sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Budamanın tanımı, ağaçların çeşitli organları ve bunların işlevleri, ağaçlarda dal ve tomurcuk yapıları, Budamanın amaçları, Budamanın fizyolojik esasları , Budama tekniği, budama zamanları, budamada yaygın olarak kullanılan aletler ve budama türleri, Budanan ve budanmayan ağaçların karşılaştırılması, Çalıların ,gül ve çit bitkilerinin budanması |
Ders Kaynakları |
KENT AĞAÇLARI, SÜS BİTKİLERİ VE MEYVE AĞAÇLARINDA BAKIM VE BUDAMA ESASLARI
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve budamanın tanımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Süs Bitkilerinde Bakım işlemleri (sulama, gübreleme, ilaçlama vb.) | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Süs Bitkilerinde Bakım işlemleri (sulama, gübreleme, ilaçlama vb.) | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Budamanın amaçları | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Budamanın fizyolojik esasları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Budama tekniği | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Kış ve yaz budama zamanları | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Budamada yaygın olarak kullanılan aletler ve budama türleri | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Budanan ve budanmayan ağaçların karşılaştırılması | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Çalıların ,gül ve çit bitkilerinin budanması | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Topiary Sanatı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Bonsai Sanatı | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu işlemler sırasında kullanılacak alet ekipmanları tanıyabilmesi, kullanabilmesi ve tamir edebilmesi beklenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bütün yeşil alanlar ve bahçelerde sulama, gübreleme hastalık ve zararlılar ile mücadele edebilmesi beklenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ağaçların yara ve kovuklarını restore edebilmesi beklenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kent içindeki yol ağaçlarının ve park bahçelerdeki ağaçların çalıların budamasını tekniğine uygun olarak yapabilmesi beklenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu işlemler sırasında kullanılacak alet ekipmanları tanıyabilmesi, kullanabilmesi ve tamir edebilmesi beklenir. | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 |
Bütün yeşil alanlar ve bahçelerde sulama, gübreleme hastalık ve zararlılar ile mücadele edebilmesi beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Ağaçların yara ve kovuklarını restore edebilmesi beklenir. | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Kent içindeki yol ağaçlarının ve park bahçelerdeki ağaçların çalıların budamasını tekniğine uygun olarak yapabilmesi beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |