Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kent İçi Ağaçlandırmaları | PYZ224 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Amaç |
Dünyanın sayılı flora ve vejetasyon merkezlerinden biri olan ülkemiz çok sayıda otsu ve odunsu bitkileri barındırmaktadır. Peyzaj uygulamalarının birincil elemanı olan bitkilerden, kapalı tohumlulara (Angiospermae) ait bitkilerin iklim, toprak istekleri, orijinleri, çiçek, tohum, yaprak, gövde yapısı ve formları ile peyzaj mimarlığındaki üslendikleri roller (fonksiyonel ve estetik) bu ders kapsamında verilmektedir. Her mevsim farklı bir görüntü (dallar, çiçek, meyve ve yaprağı ile) veren bitkiyi uygulama ve tasarım elemanı olarak tanıtmak amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Peyzaj mimarlığı uygulamalarında kullanılmakta olan yayılıcı çalı ve ağaç türündeki bitkilerin tanıtımı esastır. Bu nedenle; tanıtılan bitkilerle birlikte, bitkisel uygulamanın en başarının en yüksek olduğu güz döneminde bitkileri yapraksız iken tanıtarak, kapalı tohumlulara ait bitkilerdeki değişkenliği ve bunun sağladığı avantajları tasarımda nasıl kullanılacağının öğretilmesi ile tasarımın yapılacağı alana ait bitki materyalinin nasıl araştırılacağıdır. |
Ders Kaynakları |
Burnie, G. ve Arkadaşları, 1999. Botanica. Random House Australia Pty Ltd.
Mamıkoğlu, N.G., 2007. Türkiye’nin Ağaçları ve Çalıları. NTV Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2017 - 2018 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 10 | 30 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 10 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel Olarak Dersin Amacı, Tanımı, Kapsamı Hakkında Bilgi Verilmesi., Kapalı tohumların (ANGIOSPERMAE) Tanımı, Sınıflandırılması ve ders sırasında kullanılacak olan bazı terimlerin ne ifade ettiklerinin öğretilmesi. | Ders |
2 | SALICACEAE, POPULUS ve JUGLANDACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | Ders |
3 | SIMORIBACEAE, SAXAFRAGACEAE ve CAPRIFOLIACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | |
4 | OLEACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | Ders |
5 | BETULACEAE, TILIACEAE, PLANTANACEAE, TAMARICACEAE ve VITACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | Ders |
6 | FAGACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | Ders |
7 | ULMACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | |
8 | Ara Sınav-ULMACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | Ders |
9 | MORACEAE, CORNACEAE ve MALVACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | |
10 | ROSACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | |
11 | LEGUMİNOCEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | Ders |
12 | BERBERİDACEAE, MAGNOLIACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | Ders |
13 | ACERACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | Ders |
13 | ACERACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğal ve kültürel peyzaj elemanı olarak süs bitkilerini (yer örtücü, çalı ve ağaçları) tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yapraklı bitkilerin ülkemizdeki yayılış alanları ve yetişme koşullarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğal ve kültürel peyzaj elemanı olarak süs bitkilerini (yer örtücü, çalı ve ağaçları) tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yapraklı bitkilerin ülkemizdeki yayılış alanları ve yetişme koşullarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |