Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çatı ve Teras Bahçeleri | PYZ230 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Çatı ve teras bahçelerinin konstrüksiyon ve bitkilendirme aşamaları ve detaylarına ait bilgilerin edinilmesi ve bu bahçelerin nasıl tasarlanacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Çatı ve Teras bahçelerinin kurulum biçimleri ve teknikleri hakkında bilgilendirmek, çatı ve teras bahçelerinin Çatı bahçelerinin tarihçesi, türleri, işlevleri, etkileri, çatı bahçelerinin planlama ilkeleri ve teknik detayları, ile Türkiye’deki ve Dünya’daki çatı bahçelerine örnekler. |
Ders Kaynakları |
Green Roofs and Living Walls, Timber Press; Rev Upd edition, 2008.
UZUN., A. Çatı ve Teras Bahçeleri Ders Notu, İ.Ü. Orman Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, 2002, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 8 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 7 | 10 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çatı ve Teras Bahçelerinin tarihsel gelişimi | Ders |
2 | Çatı Bitkilendirmesinin İşlevleri ve Etkileri | |
3 | Kentsel Açık Alan Planlaması Yönünden İşlevleri, Ekolojik İşlevleri, Sıcaklık Yalıtımı ve Koruyucu İşlevleri | |
4 | Çatı Bahçelerinin Planlanması | Ders |
5 | Çatı Bahçesi Yapılması Düşünülen Yapıda Bulunması Gereken Özellikler ve Donatılar | |
6 | Çatı Konstrüksiyonunda Aranacak Özellikler, Yapı Materyalinde Aranacak Özellikler, Ayırım Tabakası | Ders |
7 | Isı Yalıtım Tabakası, Su Yalıtım Tabakası, Kök Koruma Tabakası, Drenaj Tabakası, Filitre Tabakası , Drenaj Sistemi, Sulama Sistemi | Ders |
8 | Ara Sınav-Isı Yalıtım Tabakası, Su Yalıtım Tabakası, Kök Koruma Tabakası, Drenaj Tabakası, Filitre Tabakası , Drenaj Sistemi, Sulama Sistemi | Ders |
9 | Vejetasyon Tabakası ve Bu Tabakada Aranan Özellikler; Vejetasyon Tabakasının Derinliği, Bitkilendirme Plakaları, Bitkilendirme Biçimleri | |
10 | Çatı Bahçeleri Bitkilerinde Aranan Özellikler | Ders |
11 | Bitkilendirme Amacıyla Çatıya Gelebilecek Yükler | |
12 | Çatı Bahçeleri Uygulamalarında Karşılaşılan Teknik Sorunlar | Ders |
13 | Çatı Bahçelerinin Bakımı, Dünya’dan ve Türkiye’den çatı bahçeleri örnekleri | |
13 | Çatı Bahçelerinin Bakımı, Dünya’dan ve Türkiye’den çatı bahçeleri örnekleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çatı ve teras bahçelerinin konstrüksiyon ve bitkilendirme aşamaları bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bahçelerin nasıl tasarlanacağını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çatı ve teras bahçelerinin konstrüksiyon ve bitkilendirme aşamaları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bahçelerin nasıl tasarlanacağını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |