Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Maket Yapım Tekniği | PYZ236 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, tüm Mimarlık ve Proje Tasarımı çalışmalarında, öğrencinin kendi tasarım modellerini - maketlerini kendisinin yapabilmesine yönelik bilgi ve beceri edinmesi için gerekli malzemelerin ve özellikle kağıt - karton türevlerinin tanıtılması, aşamalar halinde uygulamalarının öğretilmesidir |
Ders İçeriği |
Maket yapımına yönelik olarak başta kağıt-karton türevleri olmak üzere değişik malzemelerin aşamalar halinde uygulanması. |
Ders Kaynakları |
Şahinler,O.,Kızıl,F.,"Mimarlıkta Teknik Resim", YEM Yayın
Onat,E.,"Mimarlık Form ve Geometri", YEM Yayın Jackson,P.,"Cut And Fold Techniques For Pop-Up Designs",LaurenceKing Publishing Critchlow,K.,"Order In Space", Thames&Hudson Publishing |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma – Maketin tanımı, önemi ve maket yapımında kullanılan malzemeler hakkında genel bilgi verilmesi, 1/50 Mimari Proje çizim uygulaması, ödev verilmesi. | Ders |
2 | Kütle kavramı ve prizmatik maket yapımı hakkında bilgi verilmesi, 1/50 Mimari çizim uygulaması, konular ile ilgili ödev verilmesi. | Ders |
3 | Bina katlarının oluşturulması ve bu katların yükseltilmesi, dışının kaplanması, dış kaplama paylarının düşülmesi, değişik katların birbirleriyle ilişkilerinin kurulması ile kütlenin oluşturulmasını anlatımı, uygulama, konular ile ilgili ödev verilmesi. | Ders |
4 | Bina katlarının oluşturulması ve bu katların yükseltilmesi, dışının kaplanması, dış kaplama paylarının düşülmesi, değişik katların birbirleriyle ilişkilerinin kurulması ile kütlenin oluşturulmasını anlatımı tekrar, uygulama, ödev. | Ders |
5 | Bina katlarının oluşturulması ve bu katların yükseltilmesi, dışının kaplanması, dış kaplama paylarının düşülmesi, değişik katların birbirleriyle ilişkilerinin kurulması ile kütlenin oluşturulması uygulama. | Ders |
6 | Binalarda doluluk-boşlukların işlenmesinin ( Kapı, pencere gibi) anlatım, uygulama, ödev. | Ders |
7 | Binalarda doluluk-boşlukların işlenmesinin ( Kapı, pencere gibi) uygulaması, ödev verilmesi. | Ders |
8 | Arazi çalışması, arazide eğimin tesviye eğrileriyle gösterilmesi. Maketle yol ve kaldırımların belirtiliş tekniklerinin anlatımı, uygulama, ödev.-Ara Sınav | Ders |
9 | Arazi çalışması: eğimli arazide yol, kaldırım, yeşil dokunun gösterilmesi ve binaların araziye yerleştirilmesinin anlatımı, uygulama, ödev. | Ders |
10 | Arazi eğiminin doğal olarak makette gösterilmesi, teraslama ve bina yerleşim çalışması yapılmasının anlatımı, uygulama, ödev. | Ders |
11 | Küçük ölçekte açık kat planı yapım teknikleri, (iç plan maketi) merdiven ve bölücü duvarların gösterilmesi ve kat ilişkisinin kurgulanması anlatımı, uygulama, ödev. | Ders |
12 | Küçük ölçekte açık kat planı yapım teknikleri, (iç plan maketi) merdiven ve bölücü duvarların gösterilmesi ve kat ilişkisinin kurgulanması uygulama, ödev | Ders |
13 | Kabuk sistemler, uzay çatı sistemleri, asma, germe ve kablolu sistemlerin makette uygulama yöntemlerinin yapılması anlatımı, uygulama, ödev. | Ders |
14 | Kabuk sistemler, uzay çatı sistemleri, asma, germe ve kablolu sistemlerin makette uygulama yöntemlerinin yapılması, uygulama, ödev.-Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarlama: Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi; sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik gibi evrensel tasarım ilkeleri bağlamında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme becerisi. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Doğa ve İnsan: Doğal sistemler ve yapılı çevrenin tasarımı ile insan arasındaki karşılıklı etkileşimi tüm yönleri ile anlama. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaşam Güvenliği: Doğal afet, yangın, vb. koşullarda güvenlik ve acil durum sistemlerinin yapı ve çevre ölçeğinde temel ilkelerini anlama. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Program Hazırlama ve Değerlendirme: Mimari proje programını kamu yararı gözetilerek işveren ve kullanıcı gereksinimlerine, uygun örneklere, mekânsal ve donanım gereksinimlerine, finansal sınırlandırmalara, arazi koşullarına, ilgili yasa, yönetmelik ve tasarım ölçütlerine göre hazırlama ve değerlendirme becerisi. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yapı Fiziği ve Çevresel Sistemler: Fiziksel çevre sistemlerinin tasarımında, aydınlatma, akustik, iklimlendirme vb. yapı fiziği ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini ve uygun performans değerlendirme araçlarının kullanımının önemini anlama. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarlama: Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi; sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik gibi evrensel tasarım ilkeleri bağlamında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğa ve İnsan: Doğal sistemler ve yapılı çevrenin tasarımı ile insan arasındaki karşılıklı etkileşimi tüm yönleri ile anlama. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşam Güvenliği: Doğal afet, yangın, vb. koşullarda güvenlik ve acil durum sistemlerinin yapı ve çevre ölçeğinde temel ilkelerini anlama. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Program Hazırlama ve Değerlendirme: Mimari proje programını kamu yararı gözetilerek işveren ve kullanıcı gereksinimlerine, uygun örneklere, mekânsal ve donanım gereksinimlerine, finansal sınırlandırmalara, arazi koşullarına, ilgili yasa, yönetmelik ve tasarım ölçütlerine göre hazırlama ve değerlendirme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yapı Fiziği ve Çevresel Sistemler: Fiziksel çevre sistemlerinin tasarımında, aydınlatma, akustik, iklimlendirme vb. yapı fiziği ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini ve uygun performans değerlendirme araçlarının kullanımının önemini anlama. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |