EN
  • Anasayfa
  • PYZ237 Rekreasyon ve Turizm (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PYZ237 - Rekreasyon ve Turizm
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Rekreasyon ve Turizm PYZ237 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Derya EKİNCİ
Ders Veren Öğr. Gör. Derya EKİNCİ
Amaç

Çevre üzerinde önemli değiştirici etkileri olan bir kullanım alanı olarak turizm kavramını belirleyen ekonomik, sosyal, kültürel ve ekolojik özelliklerin ortaya konması, bu temelde kaynakların devamlılığını nitel ve nicel göstergeler yardımı ile tesis edecek araç ve yöntemlerin aktarılması.

Ders İçeriği

Boş zaman, rekreasyon ve turizm kavramlarının tanımlanması. Turizmin gelişme eğilimleri ve çevre kaynakları arasındaki ilişki. Turizmi gelişimini etkileyen doğal ve sosyal altyapı . Turizmin çevre kaynakları üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri Kaynaklarının kullanımı açısından değerlendirilmesi. Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir gelişme ve turizm ilişkileri. Turist ve yerel halkın çevreyi ve çevre kaynaklarını algılama biçimi ve sürdürülebilir turizm. Turizmin sürdürülebilir olmasını gerektiren nedenler. Sürdürülebilir turizmin başarıya ulaşmasındaki ölçütler. Sürdürülebilir turizm uygulamalarından elde edilen sonuçların değerlendirilmesi. Turizmde taşıma kapasitesi. Doğal ve kültürel çevre kaynaklarının korunmasına yönelik turizm planlaması. Çevresel ve sosyal konuların turizm planlamasına entegrasyonu.

Ders Kaynakları Ders Notu ve Kitaplar
Turner, T., Landscape Planning and Environmental Impact Design, UCL Pres, 426P, 1998
Seppelt, R., Computer-Based Environmental Management, Wiley-WCH, 278P, 2003
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Boş zaman, rekreasyon ve turizm kavramlarının tanımlanması Ders
2 Turizmin gelişme eğilimleri ve çevre kaynakları arasındaki ilişki Ders
3 Turizmi gelişimini etkileyen doğal ve sosyal altyapı Turizmin çevre kaynakları üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri Kaynaklarının kullanımı açısından değerlendirilmesi Ders
4 Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir gelişme ve turizm ilişkileri. Turist ve yerel halkın çevreyi ve çevre kaynaklarını algılama biçimi ve sürdürülebilir turizm Ders
5 Turizmin sürdürülebilir olmasını gerektiren nedenler Sürdürülebilir turizmin başarıya ulaşmasındaki ölçütler Ders
6 Sürdürülebilir turizm uygulamalarından elde edilen sonuçların değerlendirilmesi Ders
7 Turizmde taşıma kapasitesi Ders
8 Doğal ve kültürel çevre kaynaklarının korunmasına yönelik turizm planlaması-Ara Sınav Ders
9 Çevresel ve sosyal konuların turizm planlamasına entegrasyonu Ders
10 Ekoturizm: Kuramsal çerçeve, uygulamalar, ekoturizmin ekonomik etkisi Ders
11 Turizm ve rekreasyon kaynaklarının değerlendirilmesi ve izlenmesinde kullanılan yöntemler Ders
11 Turizm ve rekreasyon kaynaklarının değerlendirilmesi ve izlenmesinde kullanılan yöntemler Ders
13 Örnek çalışmalar Ders
14 Mikro Projelerin Sunumu-Final sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Peyzaj ekolojisinin işlevleri ile ekolojik planlama/tasarım ve peyzaj mimarlığı uygulamalarında ilke ve uygulamaları bilir ve kavrar. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir 1 3 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Peyzaj ekolojisinin işlevleri ile ekolojik planlama/tasarım ve peyzaj mimarlığı uygulamalarında ilke ve uygulamaları bilir ve kavrar. 1 3 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1