EN
  • Anasayfa
  • PYZ125 Toprak Bilgisi ve Gübreleme (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
PYZ125 - Toprak Bilgisi ve Gübreleme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toprak Bilgisi ve Gübreleme PYZ125 1 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze 
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK
Amaç

Bu ders öğrencilere; toprak kavramı, toprağı oluşturan faktörler, toprak profili, toprak çeşitleri ile bitkilerin gelişim periyotları boyunca gereksinim gösterdikleri besin maddelerini tanıtmak, yarayışlılığını etkileyen etmenler ile besin maddelerinin bitkiye ve toprağa veriliş şekil, miktar ve yöntemlerini öğretmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Toprağın Tanımı, Toprağın İnorganik Ve Organik Yapı Maddeleri, Toprak Oluşumunda Aşınma, Ayrışma Ve Birleşme Olayları, Fiziksel Ayrışma Olayları, Topraklara Karakter Kazandıran Etmenler, Mineral Toprakların Fiziksel Özellikleri, Toprakların Sınıflandırılması, Bitki Besin Maddelerinin Bitki Üzerindeki İşlevleri, Bitkilerde Büyümeyi Kontrol Eden Faktörler ve Bitki Besin Elementlerinin Önemi, Bitkilerde Besin Noksalığı Belirtileri, Gübre ve Gübreleme, Gübrelerin Sınıflandırılması

Ders Kaynakları Akalan, İ. (1983). Toprak Bilgisi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
Güneş, A., Alpaslan, M., İnal, A (1996). Bitki Besleme ve Gübreleme Kitabı, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
Oğuz, H (2008).Toprak Bilgisi Ders Notu.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 8 8
Final Final 1 12 12
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma
2 Toprağın Tanımı, Toprağın İnorganik ve Organik Yapı Maddeleri
3 Toprak Suyu ve Toprak Havası, Toprak Ana Maddesi
4 Toprak Oluşumunda Aşınma, Ayrışma ve Birleşme Olayları, Fiziksel Ayrışma Olayları, Kimyasal Ayrışma Olayları ve Biyolojik Etmenler
5 Topraklara Karakter Kazandıran Etmenler, Toprak Profili, Toprak Horizonları, Toprak Reaksiyonu (pH)
6 Mineral Toprakların Fiziksel Özellikleri, Toprakların Sınıflandırılması
8 Ara sınav
9 Bitki beslemede gereksinim duyulan elementler: Bitki besleme alanında günümüze değin yapılan çalışmalar, besin elementlerinin bitkideki genel işlevlerinin anlatılması
10 Mutlak gerekli besin elementlerinin ve Bitki Besin Elementlerinin Alınım Formlarının anlatılması
11 Azot, Fosfor, Potasyum, Kalsiyum, Magnezyum, Kükürt ve Demir’in anlatılması
11 Mangan, Bor, Çinko ve Bakır’ın Molibden, Klor, Sodyum anlatılması Tartışmalı Ders Ders
13 Kobalt, Vanadyum, Silisyum, diğer elementlerin anlatılması, Gübre ve gübrelemenin tanımı
14 Gübre çeşitlerinin tanıtılması ve Gübreleme Yöntemleri
14 Final Sınavı Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gübrelemenin temel ilkelerini, gübre kullanımını gerektiren nedenleri açıklaması beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bitki gelişimini dolayısıyla verimi etkileyen etmenleri bilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bitki yetiştirme ortamı olarak toprağın taşıması gereken özellikleri bilir ve çözüm önerileri getirmesi beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Toprakların sınıflandırılması ve Türkiye toprakları hakkında bilgi sahibi olması beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Toprak oluşumunda aşınma, ayrışma ve birleşme olaylarının nasıl gerçekleştiğini kavranması beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Gübrelemenin temel ilkelerini, gübre kullanımını gerektiren nedenleri açıklaması beklenir. 0 4 1 1 0 2 2 5 0 2 1 0 2 0 4
Bitki gelişimini dolayısıyla verimi etkileyen etmenleri bilmesi beklenir. 0 4 2 3 0 2 2 4 0 1 0 0 1 1 5
Bitki yetiştirme ortamı olarak toprağın taşıması gereken özellikleri bilir ve çözüm önerileri getirmesi beklenir. 2 4 2 4 0 3 4 2 1 1 0 0 2 2 2
Toprakların sınıflandırılması ve Türkiye toprakları hakkında bilgi sahibi olması beklenir. 2 3 1 3 2 2 4 3 0 1 1 2 2 1 2
Toprak oluşumunda aşınma, ayrışma ve birleşme olaylarının nasıl gerçekleştiğini kavranması beklenir. 0 2 1 4 0 2 5 3 0 1 0 0 2 2 5