EN
  • Anasayfa
  • PYZ127 Bitki Tanıma I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
PYZ127 - Bitki Tanıma I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitki Tanıma I PYZ127 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Amaç

Bu ders öğrencilere; Süs bitkilerinin bitki sistematiğindeki yeri ile ibreli ve yapraklı ağaçların tanınmasına ilişkin bilgi vermeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Bitkilerin sistematikteki yeri ve isimlendirilmeleri (tür, cins, familya vd.), Taksonomi kavramı, Süs bitkilerinin sınıflandırılması, Gymnosperm (Açık Tohumlu) ve Angiospermlerin (Kapalı tohumlu) genel özellikleri, Bitkilerin morfolojik olarak tanınması, habitus, gövde, çiçek, yaprak gibi kısımlarının anlatılması, Dış mekanda kullanılan Açık tohumlu (ibreli) önemli park ağaç, ağaççık ve çalılarının (çam, sedir, ladin, göknar, servi, porsuk) sistematik bilgileri, dendrolojik özellikleri, ekolojik istekleri ve peyzaj planlamada değerlendirilme olanakları.

Ders Kaynakları MEGEP. Botanik Dersi Modülleri.
Yaltırık, F. Dendroloji I-II. İstanbul.
MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Final Final 12 1 12
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 96
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma
2 Botanikte isimlendirme (Nomenklatür), bitkiler aleminin sınıflandırılması (Taksonomi)
3 İsimlendirmede yaygın olarak kullanılan bazı latince sözükler ve bitkilerin tanınması için gerekli bilgiler
4 İbreli ve geniş yapraklı ağaçların estetik ve işlevsel olarak kullanımı ve dendrolojik özellikleri
5 Gymnospermae ve Angiospermae alt bölümleri arasındaki farklar
6 Gymnospermae'ya giriş
8 Ara sınav
7 Cycadinae ve Ginkgoinae sınıfları ve bu sınıflara ait bitki türleri
9 Coniferae sınıfına giriş ve ibreli türler
13 İbreli türler (devam)
13 İbreli türler (devam)
13 İbreli türler (devam)
13 İbreli türler (devam), Genel Tekrar Ders Tartışmalı Ders
14 Final Sınavı Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bitkilendirme çalışmalarında, ibreli ve geniş yapraklı ağaçların mevsime bağlı olarak değişen özelliklerinden yararlanabilmeyi öğrenmesi beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların ekolojik istekleri ile gelişmeleri arasındaki ilişkiyi açıklaması beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların estetik ve işlevsel olarak kullanıldığı alanları ayırt etmesi beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İbreli ve geniş yapraklı ağaçları fiziksel özellikleri ile tanıması beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bitkiler alemini ve süs bitkilerinin bitki sistematiği içindeki yerini bilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bitkilendirme çalışmalarında, ibreli ve geniş yapraklı ağaçların mevsime bağlı olarak değişen özelliklerinden yararlanabilmeyi öğrenmesi beklenir. 0 5 5 5 0 5 5 5 0 0 0 0 5 0 5
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların ekolojik istekleri ile gelişmeleri arasındaki ilişkiyi açıklaması beklenir. 0 5 5 5 0 5 5 5 0 0 0 0 5 0 5
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların estetik ve işlevsel olarak kullanıldığı alanları ayırt etmesi beklenir. 0 5 0 5 5 5 5 5 0 5 0 0 5 0 5
İbreli ve geniş yapraklı ağaçları fiziksel özellikleri ile tanıması beklenir. 0 5 0 5 0 3 5 5 0 0 0 0 3 0 4
Bitkiler alemini ve süs bitkilerinin bitki sistematiği içindeki yerini bilmesi beklenir. 0 5 0 4 3 0 4 5 3 0 2 0 2 0 2