Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Tanıma I | PYZ127 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Amaç |
Bu ders öğrencilere; Süs bitkilerinin bitki sistematiğindeki yeri ile ibreli ve yapraklı ağaçların tanınmasına ilişkin bilgi vermeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Bitkilerin sistematikteki yeri ve isimlendirilmeleri (tür, cins, familya vd.), Taksonomi kavramı, Süs bitkilerinin sınıflandırılması, Gymnosperm (Açık Tohumlu) ve Angiospermlerin (Kapalı tohumlu) genel özellikleri, Bitkilerin morfolojik olarak tanınması, habitus, gövde, çiçek, yaprak gibi kısımlarının anlatılması, Dış mekanda kullanılan Açık tohumlu (ibreli) önemli park ağaç, ağaççık ve çalılarının (çam, sedir, ladin, göknar, servi, porsuk) sistematik bilgileri, dendrolojik özellikleri, ekolojik istekleri ve peyzaj planlamada değerlendirilme olanakları. |
Ders Kaynakları |
MEGEP. Botanik Dersi Modülleri.
Yaltırık, F. Dendroloji I-II. İstanbul. MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma | |
2 | Botanikte isimlendirme (Nomenklatür), bitkiler aleminin sınıflandırılması (Taksonomi) | |
3 | İsimlendirmede yaygın olarak kullanılan bazı latince sözükler ve bitkilerin tanınması için gerekli bilgiler | |
4 | İbreli ve geniş yapraklı ağaçların estetik ve işlevsel olarak kullanımı ve dendrolojik özellikleri | |
5 | Gymnospermae ve Angiospermae alt bölümleri arasındaki farklar | |
6 | Gymnospermae'ya giriş | |
8 | Ara sınav | |
7 | Cycadinae ve Ginkgoinae sınıfları ve bu sınıflara ait bitki türleri | |
9 | Coniferae sınıfına giriş ve ibreli türler | |
13 | İbreli türler (devam) | |
13 | İbreli türler (devam) | |
13 | İbreli türler (devam) | |
13 | İbreli türler (devam), Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitkilendirme çalışmalarında, ibreli ve geniş yapraklı ağaçların mevsime bağlı olarak değişen özelliklerinden yararlanabilmeyi öğrenmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların ekolojik istekleri ile gelişmeleri arasındaki ilişkiyi açıklaması beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların estetik ve işlevsel olarak kullanıldığı alanları ayırt etmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İbreli ve geniş yapraklı ağaçları fiziksel özellikleri ile tanıması beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitkiler alemini ve süs bitkilerinin bitki sistematiği içindeki yerini bilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitkilendirme çalışmalarında, ibreli ve geniş yapraklı ağaçların mevsime bağlı olarak değişen özelliklerinden yararlanabilmeyi öğrenmesi beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 |
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların ekolojik istekleri ile gelişmeleri arasındaki ilişkiyi açıklaması beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 |
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların estetik ve işlevsel olarak kullanıldığı alanları ayırt etmesi beklenir. | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 |
İbreli ve geniş yapraklı ağaçları fiziksel özellikleri ile tanıması beklenir. | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 3 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 4 |
Bitkiler alemini ve süs bitkilerinin bitki sistematiği içindeki yerini bilmesi beklenir. | 0 | 5 | 0 | 4 | 3 | 0 | 4 | 5 | 3 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 |