Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekoloji ve Çevre Sorunları | PYZ129 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Amaç |
Ekolojinin öneminin kavranması ve dünyada ve ülkemizde çevre politikaları, sorunları ve nedenleri ile bu sorunlara karşı alınacak önlemlerin öğrenilmesidir. |
Ders İçeriği |
Temel ekolojik kavramlar, çevre, doğa, peyzaj, ekolojik faktörler, ekoloji biliminin çalışma alanları, sistem, doğal ve yapay sistem ekosistem kavramları, ekosistem ögeleri, çevre politikaları ve çevre duyarlılığı, nüfus-kentleşme ve çevre ilişkileri, hava kirliliği, küresel ısınma, iklim değişikliği, flora ve faunada tür azalması, radyoaktif kirlilik, gürültü kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği. |
Ders Kaynakları |
Genel Ekoloji, Necmettin ÇEPEL, 1983, Matbaa Teknisyenleri Basımevi, İstanbul.
Peyzaj Ekolojisi, Necmettin ÇEPEL, 1987, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, İÜ Yayın No 3510, Fakülte No 391, S. 162, İstanbul. Türkiye Çevre Sorunları, Emrullah GÜNEY, 2004, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre doğa ve peyzaj kavramlarının tanımı, ekoloji biliminin kapsamı ve diğer mesleklerle ilişkisi | |
5 | Ekosistem kavramı, ekosistemlerin genel özellikleri, ekosistem ögeleri ve görevleri | |
6 | Ekosistemde madde ve enerji döngüsü | |
4 | Ekolojik faktörlerin tanımı | Ders |
2 | Peyzaj ekolojisine ait kavramsal esaslar, peyzaj ekolojisinin tarihsel gelişimi, peyzaj ekolojisi ve uğraşı alanları, peyzaj ekolojisinin diğer bilim dalları ile olan ilişkisi | |
6 | Peyzajın yapısını oluşturan doğal ekolojik faktörler ve aralarındaki ilişkiler | Ders |
7 | Çevre sorunları, ekolojik faktörler ve ekosistem arasındaki ilişki | |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Toprak kirliliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Hava kirliliği | |
12 | Su kirliliği | |
11 | Radyoaktif kirlilik ve gürültü kirliliği | |
13 | Ortam bozulması ve görüntü kirliliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Final Sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevre duyarlılığı artar | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Ekoloji bilimini diğer mesleklerle ilişkilendirebilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekolojik faktörleri ve ekosistem kavramını bilir | Yazılı Sınav | Özel Destek / Yapısal Örnekler | Önceden planlanmış özel beceriler |
Çevre sorunlarını algılayabilir ve çözüm önerileri geliştirir | Yazılı Sınav | Grup Çalışması Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | - |
Çevre duyarlılığı artar | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ekoloji bilimini diğer mesleklerle ilişkilendirebilir | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ekolojik faktörleri ve ekosistem kavramını bilir | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Çevre sorunlarını algılayabilir ve çözüm önerileri geliştirir | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |