Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Tanıma II | PYZ110 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; peyzaj uygulamalarında kullanılan kapalı tohumlu bitkilerden ağaç, ağaççık ve çalıların botanik ve ekolojik isteklerini, yetişme ortamlarını ve doğal yayılışlarını, alt tür ve çeşitlerini, estetik ve işlevsel özelliklerini, peyzajda kullanım yerleri ve özelliklerini benimseterek doğru kullanımlarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Angiospermlerin (Kapalı tohumlu) genel özellikleri, Bitkilerin morfolojik olarak tanınması, habitus, gövde, çiçek, yaprak gibi kısımlarının anlatılması, Tek çenekli (Liliopsida) ve Çift çenekli (Magnoliopsida) bitki özellikleri, sınıflandırılmaları, karşılaştırılmaları, Dış mekanda kullanılan, kapalı tohumlu önemli park ağaç, ağaççık ve çalılarının (kavak, söğüt, karaağaç, ceviz, huş, ıhlamur, gürgen, kayın, meşe, çınar, gerçek akasya vd.) sistematik bilgileri, dendrolojik özellikleri, ekolojik istekleri ve peyzaj planlamada değerlendirilme olanakları. |
Ders Kaynakları |
MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri.
MEGEP. Botanik Dersi Modülleri. Yaltırık, F. (1998). Dendroloji I-II. İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 16 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Angiosperm (Kapalı Tohumlular)'in genel özellikleri, Angosperm ve Gymnosperm (Açık Tohumlu) arasındaki farklar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Angiosperm (Kapalı Tohumlular)'lerde bulunan organlardan kök ve gövde hakkında bilgi verilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Angiosperm (Kapalı Tohumlular)'lerde yaprak, çiçek, tohum ve meyve hakkında bilgi verilmesi | |
5 | Angiosperm (Kapalı Tohumlular)'lerde sürgün, tomurcuk, tomurcuk dizilişleri. | |
3 | Tek çeneklilerin özellikleri, Çift çeneklilerin özellikleri | |
7 | Ara sınav-Salicaceae (Söğütgiller) Familyası, Salix (Söğüt) Cinsi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Betulaceae (Huşgiller) Familyası, Betula (Huş), Alnus (Kızılağaç) Cinsi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Juglandaceae (Cevizgiller) Familyası, Carpinus (Gürgen) Cinsi, Corylus (fındık) Cinsi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Populus (Kavak) Cinsi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Fagaceae (Kayıngiller) Familyası, Fagus(Kayın) Cinsi, Castanea (Kestane) Cinsi, Quercus (Meşe) Cinsi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Ulmaceae (Karaağaçgiller) Familyası, Ulmus (Karaağaç) Cinsi, Celtis (Çitlenbik) Cinsi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Zelkova Cinsi, Platanaceae (Çınargiller) Cinsi, Platanus (Çınar) Cinsi | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kapalı tohumlu bitkilerin üretim yöntemlerini, morfolojik ve fizyolojik özelliklerini, yetişme istek ve koşullarını kavrayabilmeleri beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Peyzaj uygulamalarında kapalı tohumlu bitkisel materyalin kullanım hedeflerini, önem ve işlevlerini anlayabilmeleri beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Peyzaj düzenlemelerinde kullanılan kapalı tohumlu ağaç, ağaççık ve çalıları tanıyabilmeleri beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kapalı tohumlu bitkilerin üretim yöntemlerini, morfolojik ve fizyolojik özelliklerini, yetişme istek ve koşullarını kavrayabilmeleri beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 1 | 0 | 1 | 0 | 5 | 1 | 5 |
Peyzaj uygulamalarında kapalı tohumlu bitkisel materyalin kullanım hedeflerini, önem ve işlevlerini anlayabilmeleri beklenir. | 1 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 | 4 |
Peyzaj düzenlemelerinde kullanılan kapalı tohumlu ağaç, ağaççık ve çalıları tanıyabilmeleri beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 4 |