EN
  • Anasayfa
  • PYZ116 Peyzaj Onarım Tekniği (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
PYZ116 - Peyzaj Onarım Tekniği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Peyzaj Onarım Tekniği PYZ116 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Ders Veren
Amaç

Ekstrem koşullara sahip veya tahrip edilmiş alanlarda karşılaşılacak sorunlar ve bu alanların yeniden peyzaja kazandırılması hakkında teknik ve teorik bilginin aktarılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Peyzaj mimarlığı mesleğinin planlamadan tasarıma olan sürecinde karşılaşılan ekstrem koşullara uygun çözüm önerilerinin neler olduğu ve nasıl gerçekleştirileceğinin öğretilmesidir .

Ders Kaynakları "GÖRCELİOĞLU, E.,2002. Peyzaj Onarım Tekniği. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları,Yayın No: 1451. İstanbul "
AKPINAR, N.,1994. Açık Kömür Ocaklarında Çevresel Etki Değerlendirmesi ve Doğa Onarım Çalışmalarının Milas Sekköy Açık Kömür Ocağı Örneğinde İrdelenmesi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Doktora Tezi.
ÇELEM, H., 1988. Sorunlu Alanlarda Bitkilendirme Tekniği. (Bitkisel Örtüleme). Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları:1047, Ders Kitabı: 304. Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 72
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Peyzaj onarımı dersi içeriği, İşlenecek konular hakkında bilgi, Öğrencilerin peyzaj onarımı ve zararlanmış alan kavramı ile ilgili altyapılarını belirlemek amacıyla tartışma açılması Ders Tartışmalı Ders
2 Peyzaj bozulması ve nedenleri Peyzaj üzerinde insan müdahaleleri ve doğal süreçler Ders Tartışmalı Ders
3 Peyzaj onarımı konusunda kapsamlar ve tanımlar, Peyzaj onarımı çalışmalarının aşamaları ve onarım planlaması Ders Tartışmalı Ders
4 Eğimli alanlarda ve şevlerde teknik önlemler-drenaj, teraslama-tutucu yapılar ve diğer önlemler
5 Peyzaj onarım yöntemleri(canlı ve cansız materyalle, kombine onarım, üstünlükleri, bitkisel örtülemenin çalışma alanları ve bitkisel örtüleme önlemlerinin planlanması, canlı onarım materyalleri ve tür seçimi Ders Tartışmalı Ders
6 Bitkisel örtüleme yöntemleri-canlı çitler,örgü çiti ve canlı çalı demetleri Ders Tartışmalı Ders
7 Bitkisel örtüleme yöntemleri-dal örtüsü, odunsu çelik paket yöntemi,kafes tel-tel sepet yöntemi,saman örtüsü ile korunmuş çayır ekimi, rizomlar ile bitkilendirme Ders Tartışmalı Ders
8 Bitkisel örtüleme yöntemleri/Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Bitkisel örtüleme yöntemleri-fidan dikimi, hazır çimler ile bitkilendirme
10 Bitkisel örtülemede bazı özel tekniklerin kullanımı-püskürtme youyla tohum ekimi- peyzaj onarımında kimyasal maddelerin tahkimatta kullanımı Ders Tartışmalı Ders
11 Erozyona karşı önlemler, rüzgar perdeleri, kar siperleri, gürültü perdeleri, peyzaj onarımında malçlama Ders Tartışmalı Ders
12 Kumulların durağan hale getirilmesi
13 Düzensiz depolama alanlarında biyolojik onarım
14 Erozyona karşı önlemler Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Zararlanmış alanlar ve nedenleri ile onarım süreci hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı sektörler ve konulardaki onarım çalışması örneklerini analiz edebilir ve katkıda bulunabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Onarım planlaması kavramı ülkemizde peyzaj onarımına yönelik çalışmalar ve onarıma ilişkin yasal-yönetsel çerçeve hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Zararlanmış alanlar ve nedenleri ile onarım süreci hakkında bilgi sahibi olur. 1 5 2 4 1 3 5 5 1 5 3 1 1 1 3
Farklı sektörler ve konulardaki onarım çalışması örneklerini analiz edebilir ve katkıda bulunabilir. 2 5 1 3 1 3 5 5 1 5 3 1 1 1 3
Onarım planlaması kavramı ülkemizde peyzaj onarımına yönelik çalışmalar ve onarıma ilişkin yasal-yönetsel çerçeve hakkında bilgi sahibi olur 1 5 1 2 1 4 5 5 1 5 3 1 1 1 3