Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Park Bahçe ve Peyzaj Mimarisi | PYZ239 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Peyzaj mimarisi disiplinin öneminin, içeriğinin, çalışma alanlarının ve çalışma prensiplerinin anlatılması ve bitki materyallerinin tanıtılarak uygulamada kullanım olanaklarının ve dikim tekniklerinin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Peyzajın tanımı, sınıflandırılması; tarihi gelişimi; park ve bahçelerin özellikleri; günümüzden çatı ve teras bahçeleri, kış bahçeleri, kaya bahçeleri gibi özel bahçelerin özellikleri ele alınır. |
Ders Kaynakları |
Park-Bahçe ve Peyzaj Mimarisi, Besalet PAMAY, 1979, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Peyzaj, peyzaj tanımı ve sınıflandırılması | |
2 | Peyzaj mimarlığı çalışma konuları, peyzaj mimarlığının tarihsel gelişimi, park bahçe stilleri | |
3 | Çevre ve Kültürel Peyzajlar | Tartışmalı Ders |
4 | Sürdürülebilir peyzaj düzenleme | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Enerji etkin peyzaj tasarımı | Grup Çalışması |
6 | Su etkin peyzaj tasarımı | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Açık alan ve yeşil alan kavramları, yeşil alan sistematiği | Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
8 | Rekreasyon kavramı, planlama ve rekreasyon ilişkisi-Ara Sınav | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Peyzaj mimarlığında bitki materyali | Grup Çalışması |
10 | Peyzaj tasarımında bitki kullanım alanları | |
12 | Peyzaj tasarımında bitki materyalinin kullanım ilke ve yöntemleri | Seminer Grup Çalışması |
12 | Peyzaj tasarımında bitki materyalinin kullanım ilke ve yöntemleri | Seminer Grup Çalışması |
13 | Bitki dikim yöntemleri ve teknikleri | Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
14 | Örnek projelerin incelenmesi, genel değerlendirme ve tartışma-Final Sınavı | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Plantasyon tekniklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Peyzaj mimarlığının çalışma alanlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Açık alan, yeşil alan ve rekreasyon kavramlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Peyzaj kavramını tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Peyzaj mimarlığında kullanılan bitki materyallerini tanır | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Plantasyon tekniklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peyzaj mimarlığının çalışma alanlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Açık alan, yeşil alan ve rekreasyon kavramlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peyzaj kavramını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peyzaj mimarlığında kullanılan bitki materyallerini tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |