Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Botanik | PYZ103 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Türkçe ve yüzyüze anlatılmaktadır. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Amaç |
Dersin amacı Botanik biliminin temel kavramları öğrencilere kazandırılarak bitkiyi tanımalarını sağlayabilmektir. |
Ders İçeriği |
Bitkiler alemi ve bitki isimlendirilmesini kavrayabilme Bitki ve hayvan hücresini karşılaştırabilme Hücreyi tanıyabilme Hücredeki organik ve inorganik yapıların rollerini kavrayabilme Hücre organellerinin yapı ve görevlerini kavrayabilme Bitkisel dokuların gruplandırılmasını ve görevlerini kavrayabilme Bitkilerdeki vejetatif ve generatif organlarını ve görevlerini kavrayabilme Bitkiyi tanıyabilme |
Ders Kaynakları |
BOTANİK Kitabı, Prof. Dr. Yıldırım AKMAN, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, Biyoloji Bölümü
GENEL BOTANİK Kitabı. Prof. Dr. Suna BOZCUK, Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü Bitki Fizyolojisi Kitabı. Prof. Dr. Burhan KAÇAR, Prof. Dr. Vahap KATKAT, Prof. Dr. Şule ÖZTÜRK, Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Toprak Bölümü Y. AKMAN, K. GÜNEY, Botanik, Palme Yayın, 2005. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 70 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki Hücresinin Yapısı, Bitki Hücresine Özgü Organeller | Tartışmalı Ders |
1 | Hücrenin Tanımı, Genel Yapısı, Hücre Çeşitleri, Prokaryot ve Ökaryot Hücreler | |
3 | Genom, Kromozom ve DNA Kavramları, Hücre Devri, Hücre Bölünmesi, Mitoz ve Mayoz | |
4 | Bitkisel Dokular, Bölünen ve Sürekli Dokular, Dokuların Yapısal Özellikleri, Dokuların Görevleri | |
5 | Bitki Organları, Organ Gelişimi, Kök, Gövde, Yaprak, Özellikleri ve Görevleri | |
6 | Bitkilerde Üreme, Eşeyli, Eşeysiz, Vejetatif ve Generatif Üreme, Üreme Organları (Çiçek) | |
7 | Tozlaşma, Döllenme, Polen, Tohum, Meyve, Döl Almaşı | |
8 | ARASINAV-DERS TEKRARI | Ders |
10 | Bitkilerde Büyüme Ve Gelişme; Çimlenme, Dormansi | |
9 | Bitkilerde Büyüme ve Gelişme, Bitkilerde Suyun Alınması, Difüzyon, Ozmoz, Plazmoliz, Deplazmoliz | |
12 | Bitkilerde Büyüme ve Gelişme, Bitki Büyüme Düzenleyicileri | |
11 | Bitkilerde Büyüme ve Gelişme; Bitkilerde Hareket ve Hareket Çeşitleri | |
13 | Bitkilerde Büyüme Ve Gelişmesini Etkileyen Biyotik Faktörler | Tartışmalı Ders |
14 | Bitkilerde Büyüme Ve Gelişmesini Etkileyen Abiyotik Faktörler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitki büyüme ve gelişmesinde biyotik ve abiyotik faktörlerin etkisini bilir ve yorum yapabilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki Hücresini ve organellerini tanır, görevlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki doku ve organlarını tanır ve özelliklerini bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki büyüme ve gelişmesine dair bitkide gerçekleşen fizyolojik değişiklikleri bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitkilerde üreme ve üreme organlarının özelliklerini bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki büyüme ve gelişmesinde biyotik ve abiyotik faktörlerin etkisini bilir ve yorum yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Bitki Hücresini ve organellerini tanır, görevlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Bitki doku ve organlarını tanır ve özelliklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Bitki büyüme ve gelişmesine dair bitkide gerçekleşen fizyolojik değişiklikleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Bitkilerde üreme ve üreme organlarının özelliklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |