Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mevsimlik Çiçek Yetiştiriciliği | PYZ121 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencinin mevsimlik çiçekler kavramını içeriğini anlaması, farklı mevsimlik çiçekleri çoğaltabilmesini, yetiştirebilmesini, ıslahını üretimde karşılaşılan sorunları çözebilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Tek yıllık, iki yıllık ve çok yıllık mevsimlik çiçeklerin tanıtımı, önemli türleri, üretimleri, dikim zamanları ve dikim teknikleri, çiçeklenme özellikleri, bakımları ve peyzajda kullanım alanları. |
Ders Kaynakları |
Hatipoğlu, A., Gülgün, B., Tek ve Çok Yıllık Mevsimlik Çiçekler.
MEGEP. Mevsimlik Çiçekler Modülleri. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma | |
2 | Mevsimlik bitkilerinin morfolojik özellikleri | |
3 | Peyzaj uygulama projelerinde mevsimlik bitkilerin seçim kriterleri | |
4 | Peyzaj uygulama projelerinde mevsimlik bitkilerin ekolojik istekleri | |
5 | Mevsimlik bitkilerin vejetatif ve generatif üretim yöntemleri | |
6 | Peyzaj uygulama alanlarında mevsimlik bitkilerin bakım işlemleri | |
7 | Ara sınav-Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğal bitkilerin önemini kavraması beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yeni yetiştiricilik tekniklerini öğrenme, üretime aktarabilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çiçek üretim programını planlayabilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mevsimlik çiçeklerde sorunları çözebilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı tekniklerle çoğaltabilme yapabilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğal bitkilerin önemini kavraması beklenir. | 0 | 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 |
Yeni yetiştiricilik tekniklerini öğrenme, üretime aktarabilmesi beklenir. | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 |
Çiçek üretim programını planlayabilmesi beklenir. | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 |
Mevsimlik çiçeklerde sorunları çözebilmesi beklenir. | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 |
Farklı tekniklerle çoğaltabilme yapabilmesi beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 |