EN
  • Anasayfa
  • PYZ102 Süs Bitkileri Üretim Teknikleri (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
PYZ102 - Süs Bitkileri Üretim Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Süs Bitkileri Üretim Teknikleri PYZ102 1 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK
Amaç

Bitkilerinin tanımı, sınıflandırılması, muhtelif yetiştirme ortamları ve yapıları. Bitkilerinin tohum, aşı, çelik, daldırma, kök, ve dip sürgünü, özeleşmiş gövde (corms) ve kök, doku kültürü, apomiktik tohum, vegatatif kol yardımı ile üretilmesi ve üretilen bitkilerin yetiştirilmesi hakkında bilgiler verilmektedir.

Ders İçeriği

Türkiye ve Dünya’da süs bitkileri üretiminin güncel durumu, Süs bitkilerinin sınıflandırılması, Generatif (eşeyli) ve Vegetatif (Eşeysiz) çoğaltma hakkında genel bilgiler ve kıyaslamalar, Çoğaltma yapılacak bitkiden çoğaltma materyalinin alınması, Sporla çoğaltma, Çelikle çoğaltma, Daldırma ile çoğaltma, Aşı ile çoğaltma, Doku kültürü ile çoğaltma, Özelleşmiş veya değişikliğe uğramış kök ve gövde ile çoğaltma.

Ders Kaynakları Ağaoğlu S., 1987. Bahçe Bitkileri, Ankara Üniversitesi. Ziraat Fakültesi Yayınları.
MEGEP. Çoğaltım Teknikleri Modülleri.
Genç, M. 2012. Süs Bitkisi Yetiştiriciliği (Temel Üretme Teknikleri), Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, Yayın no:55, Isparta.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 3 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 8 8
Final Final 1 12 12
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma Ders Tartışmalı Ders
2 Çoğaltmanın tanımı, amacı, süs bitkilerinde kullanılan çoğaltma yöntemlerinin sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders
3 Süs Bitkilerinde generatif (tohumla) çoğaltmanın genel esasları, tohumun gelişimi ve yapısı
5 Tohumda çimlenme ve etkileyen faktörler, anaç üretiminde tohumla çoğaltım yönteminin kullanımı Ders Tartışmalı Ders
4 Tohumun temini, muhafazası, tohumda çimlenmeyi uyarıcı ön işlemler, Tohum ekim ortamının hazırlanması, ekim zamanı, tohum ekimi Ders Tartışmalı Ders
6 Süs Bitkilerinde vegetatif çoğaltmanın genel esasları, Vegetatif ve generatif çoğaltım yöntemlerinin karşılaştırılması Ders Tartışmalı Ders
7 Ara sınav-Süs Bitkilerinin çelikle çoğaltması, çelik tipleri, çeliklerde köklenmeyi etkileyen faktörler Ders Tartışmalı Ders
9 Süs Bitkilerinin çelikle çoğaltması, çelik tipleri, çeliklerde köklenmeyi etkileyen faktörler Ders Tartışmalı Ders
10 Süs Bitkilerinin aşı ile çoğaltılması, aşı ile çoğaltmayı gerektiren durumlar, aşı ile çoğaltmada başarıyı etkileyen etmenler, aşı uyuşmazlığı, aşı tipleri
11 Süs Bitkilerinin çoğaltılmasında kullanılan göz aşısı teknikleri, Süs Bitkilerinin çoğaltılmasında kullanılan kalem aşısı teknikleri Ders Tartışmalı Ders
11 Süs Bitkilerinin daldırma ile çoğaltması, daldırma tipleri, daldırma yönteminde köklenmeyi etkileyen faktörler Ders Tartışmalı Ders
12 Süs bitkilerinin özelleşmiş veya değişikliğe uğramış gövde ve köklerle çoğaltması Ders Tartışmalı Ders
13 Süs Bitkilerinin doku kültürü ile çoğaltılması Ders Tartışmalı Ders
14 Genel tekrar Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çoğaltma tekniklerindeki gelişmeleri takip etmesi beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Süs Bitkilerinin çoğaltılmasında karşılaşılan sorunları tespit eder, sorunun çözülmesi için üzerine düşeni yapması beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Süs bitkilerini çoğaltma için uygun zamanını belirlemesi beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Süs bitkilerin çoğaltımında uygun yöntemi tespit etmesi beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Süs bitkilerinde kullanılan çoğaltma yöntemlerini açıklaması beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Çoğaltma tekniklerindeki gelişmeleri takip etmesi beklenir. 0 5 5 5 0 1 5 5 1 1 1 1 3 1 5
Süs Bitkilerinin çoğaltılmasında karşılaşılan sorunları tespit eder, sorunun çözülmesi için üzerine düşeni yapması beklenir. 2 5 5 5 1 3 4 3 2 2 1 1 2 1 5
Süs bitkilerini çoğaltma için uygun zamanını belirlemesi beklenir. 0 5 5 4 0 1 4 3 0 1 1 1 3 1 5
Süs bitkilerin çoğaltımında uygun yöntemi tespit etmesi beklenir. 0 5 5 5 0 1 5 5 1 1 1 1 3 1 5
Süs bitkilerinde kullanılan çoğaltma yöntemlerini açıklaması beklenir. 0 5 3 5 - 2 5 5 1 2 1 3 5 0 5