Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Süs Bitkileri Üretim Teknikleri | PYZ102 | 1 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK |
Amaç |
Bitkilerinin tanımı, sınıflandırılması, muhtelif yetiştirme ortamları ve yapıları. Bitkilerinin tohum, aşı, çelik, daldırma, kök, ve dip sürgünü, özeleşmiş gövde (corms) ve kök, doku kültürü, apomiktik tohum, vegatatif kol yardımı ile üretilmesi ve üretilen bitkilerin yetiştirilmesi hakkında bilgiler verilmektedir. |
Ders İçeriği |
Türkiye ve Dünya’da süs bitkileri üretiminin güncel durumu, Süs bitkilerinin sınıflandırılması, Generatif (eşeyli) ve Vegetatif (Eşeysiz) çoğaltma hakkında genel bilgiler ve kıyaslamalar, Çoğaltma yapılacak bitkiden çoğaltma materyalinin alınması, Sporla çoğaltma, Çelikle çoğaltma, Daldırma ile çoğaltma, Aşı ile çoğaltma, Doku kültürü ile çoğaltma, Özelleşmiş veya değişikliğe uğramış kök ve gövde ile çoğaltma. |
Ders Kaynakları |
Ağaoğlu S., 1987. Bahçe Bitkileri, Ankara Üniversitesi. Ziraat Fakültesi Yayınları.
MEGEP. Çoğaltım Teknikleri Modülleri. Genç, M. 2012. Süs Bitkisi Yetiştiriciliği (Temel Üretme Teknikleri), Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, Yayın no:55, Isparta. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 8 | 8 |
Final | Final | 1 | 12 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Çoğaltmanın tanımı, amacı, süs bitkilerinde kullanılan çoğaltma yöntemlerinin sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Süs Bitkilerinde generatif (tohumla) çoğaltmanın genel esasları, tohumun gelişimi ve yapısı | |
5 | Tohumda çimlenme ve etkileyen faktörler, anaç üretiminde tohumla çoğaltım yönteminin kullanımı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Tohumun temini, muhafazası, tohumda çimlenmeyi uyarıcı ön işlemler, Tohum ekim ortamının hazırlanması, ekim zamanı, tohum ekimi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Süs Bitkilerinde vegetatif çoğaltmanın genel esasları, Vegetatif ve generatif çoğaltım yöntemlerinin karşılaştırılması | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav-Süs Bitkilerinin çelikle çoğaltması, çelik tipleri, çeliklerde köklenmeyi etkileyen faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Süs Bitkilerinin çelikle çoğaltması, çelik tipleri, çeliklerde köklenmeyi etkileyen faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Süs Bitkilerinin aşı ile çoğaltılması, aşı ile çoğaltmayı gerektiren durumlar, aşı ile çoğaltmada başarıyı etkileyen etmenler, aşı uyuşmazlığı, aşı tipleri | |
11 | Süs Bitkilerinin çoğaltılmasında kullanılan göz aşısı teknikleri, Süs Bitkilerinin çoğaltılmasında kullanılan kalem aşısı teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Süs Bitkilerinin daldırma ile çoğaltması, daldırma tipleri, daldırma yönteminde köklenmeyi etkileyen faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Süs bitkilerinin özelleşmiş veya değişikliğe uğramış gövde ve köklerle çoğaltması | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Süs Bitkilerinin doku kültürü ile çoğaltılması | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çoğaltma tekniklerindeki gelişmeleri takip etmesi beklenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Süs Bitkilerinin çoğaltılmasında karşılaşılan sorunları tespit eder, sorunun çözülmesi için üzerine düşeni yapması beklenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Süs bitkilerini çoğaltma için uygun zamanını belirlemesi beklenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Süs bitkilerin çoğaltımında uygun yöntemi tespit etmesi beklenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Süs bitkilerinde kullanılan çoğaltma yöntemlerini açıklaması beklenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çoğaltma tekniklerindeki gelişmeleri takip etmesi beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 |
Süs Bitkilerinin çoğaltılmasında karşılaşılan sorunları tespit eder, sorunun çözülmesi için üzerine düşeni yapması beklenir. | 2 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 |
Süs bitkilerini çoğaltma için uygun zamanını belirlemesi beklenir. | 0 | 5 | 5 | 4 | 0 | 1 | 4 | 3 | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 |
Süs bitkilerin çoğaltımında uygun yöntemi tespit etmesi beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 |
Süs bitkilerinde kullanılan çoğaltma yöntemlerini açıklaması beklenir. | 0 | 5 | 3 | 5 | - | 2 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 3 | 5 | 0 | 5 |