Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kesme Çiçek Yetiştiriciliği | PYZ215 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Amaç |
Ticari değeri olan ve serada en çok yetiştirilen kesme çiçek türleri ile bunların üretim yöntemlerinin tanıtımı, kesme çiçek türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri, dikimden hasada kadar uygulanan tüm kültürel işlemleri teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Türkiye’de ve Dünya’da kesme çiçek sektörünün durumu, Kesme çiçeklerin tanımı ve sınıflandırılması, kesme çiçekçilik için uygun olan süs bitkilerinin tanıtımı, ekolojik istekleri, üretim teknikleri. |
Ders Kaynakları |
MEGEP. Kesme Çiçek Süs Bitkileri Modülü.
Tanrıverdi, F. 1993. Çiçek Üretim Tekniği / Sera ve Açık Alanlarda Saksı, Kesme ve Bahçe Çiçeği Yetiştirme İlkeleri, İnkılap Yayınları, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma | |
2 | Kesme çiçeklerin tanımı ve sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Türkiye'de ve Dünya’da kesme çiçek yetiştiriciliğinin durumu | |
5 | Generatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler | |
5 | Generatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler | |
8 | Soğanla çoğaltılan kesme çiçekler | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | |
8 | Soğanla çoğaltılan kesme çiçekler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Vejetatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Vejetatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Vejetatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Vejetatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Vejetatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kesme çiçeklerin üretim yöntemlerini bilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kesme çiçekleri tanıması beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kesme çiçeklerinin tanımını ve sınıflandırılmasını bilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kesme çiçeklerin üretim yöntemlerini bilmesi beklenir. | 0 | 4 | 2 | 4 | 0 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 5 |
Kesme çiçekleri tanıması beklenir. | 0 | 5 | 2 | 5 | 0 | 0 | 3 | 5 | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 5 |
Kesme çiçeklerinin tanımını ve sınıflandırılmasını bilmesi beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |