Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mekan Süs Bitkileri Yetiştiriciliği | PYZ223 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Amaç |
İç mekan süs bitkilerini (Afrika menekşesi, Çiçek Begonya, Cyclamen, Beyaz Yelken, Kalanchoe, Cam Güzeli, Anthurium, Aechmea, Abutilon, Primula, Calceolaria, Hibiscus vb.) tanımak, ekolojik isteklerini, üretim ve yetiştirme tekniklerini, bakım kurallarını ve saksı bitkileri ile iç mekan düzenleme ilkelerini öğrenmek. |
Ders İçeriği |
İç dekorasyon yönünden saksı bitkilerinin önemi, İç mekan bitkileri kavramı ve tasarımı, saksı bitkileri ile iç mekan düzenleme ilkeleri, İç mekan bitkilerinin üretim yöntemleri, önemli iç mekan bitkilerinin yetişme istekleri. |
Ders Kaynakları |
Mengüç, A. 1995.Süs bitkileri. Anadolu Üniv. Yayınları No:904 Açıköğretim Fak. Yay. No:486 Eskişehir. 337 s.
Oral, N. 1987. İç mekan süs bitkileri, özellikleri, üretimi ve bakımı. TAV Yayınları Yayın No:14 192 s. Saksılı Süs Bitkileri. Korkut A. B., İnan İ.H. 2002.2.Baskı Hasad Yay. İstanbul.197s . Çiçek Üretim Tekniği. Tanrıverdi F. 1993. İnkılap Kitabevi. 239s. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitkilerle mekan düzenleme çalışmaları, İç dekorasyon yönünden saksı bitkilerinin önemi, İç mekan bitkileri kavramı ve tasarımı, saksı bitkileri ile iç mekan düzenleme ilkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İç mekan bitkilerinin ekolojik istekleri, İç mekan bitkilerinde yetiştirme ortamları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | İç mekan bitkilerinde gelişmeyi etkileyen faktörler-saksı değiştirme, sulama, gübreleme, havalandırma vb. | Ders Tartışmalı Ders |
4 | İç mekan bitkilerinde fizyolojik bozukluklar, hastalık ve zararlılar | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İç mekan bitkilerinin üretim yöntemleri, eşeyli üretim yöntemleri, eşeysiz üretim yöntemleri çelikle üretim | Ders Tartışmalı Ders |
6 | İç mekan bitkilerinin üretim yöntemleri, eşeysiz üretim yöntemleri- aşı, daldırma ve diğer üretim yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Çiçek güzelliği için yetiştirilen bazı önemli iç mekan bitkilerinin yetişme istekleri, üretim teknikleri ve bakım önlemleri(Abutilon,Calceolaria,Azalea) | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Çiçek güzelliği için yetiştirilen bazı önemli iç mekan bitkilerinin yetişme istekleri, üretim teknikleri ve bakım önlemleri(Begonia hibridleri,Bougainvillea,Cineraria) | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Çiçek güzelliği için yetiştirilen bazı önemli iç mekan bitkilerinin yetişme istekleri, üretim teknikleri ve bakım önlemleri(Cyclamen,Gardenia,Pelargonium) | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Çiçek güzelliği için yetiştirilen bazı önemli iç mekan bitkilerinin yetişme istekleri, üretim teknikleri ve bakım önlemleri(Gloxinia,Kalanchoe,Primula) | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Çiçek güzelliği için yetiştirilen bazı önemli iç mekan bitkilerinin yetişme istekleri, üretim teknikleri ve bakım önlemleri(Saintpaulia,Impatiens,Anthurium) | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Çiçek güzelliği için yetiştirilen bazı önemli iç mekan bitkilerinin yetişme istekleri, üretim teknikleri ve bakım önlemleri(Hibiscus,Aechmea,Clivia,Fuchsia,Schlumbergea) | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Çiçek güzelliği için yetiştirilen bazı önemli iç mekan bitkilerinin yetişme istekleri, üretim teknikleri ve bakım önlemleri(Spathiphyllum,Camellia,Euphorbia,Zantedeschea) | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İç mekan bitkilerini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İç mekan bitkilerinin genel bakım kurallarını, üretim ve yetiştirme tekniklerini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İç mekan bitkilerinde fizyolojik bozuklukları, hastalık ve zararlılarla mücadeleyi yorumlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İç mekan bitkilerinin yetişme istekleri, üretim teknikleri ve bakım önlemlerini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitkilerin tanzimi ve iç mekanlarda kullanılma ilkelerini yorumlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İç mekan bitkilerini açıklar. | 1 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 |
İç mekan bitkilerinin genel bakım kurallarını, üretim ve yetiştirme tekniklerini açıklar. | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 |
İç mekan bitkilerinde fizyolojik bozuklukları, hastalık ve zararlılarla mücadeleyi yorumlar. | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
İç mekan bitkilerinin yetişme istekleri, üretim teknikleri ve bakım önlemlerini açıklar. | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Bitkilerin tanzimi ve iç mekanlarda kullanılma ilkelerini yorumlar. | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 |