EN
  • Anasayfa
  • PYZ225 Tarımsal Yapılar ve Sulama (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PYZ225 - Tarımsal Yapılar ve Sulama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tarımsal Yapılar ve Sulama PYZ225 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK
Ders Veren
Amaç

Dersi alan öğrencilere; tarımsal yapılar ve sulama bölümünün faaliyet alanı ile ilgili konularda bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Tarımsal yapıların tanımı, sınıflandırılması, arazi toplulaştırması, bitki-su ilişkileri, tarımsal hidroloji, sulama sistemleri (basınçlı sulama, sistemleri, yüzey sulama sistemleri), arazi ıslahı, drenaj ve sulama suyu kalitesi ile ilgili genel konuları kapsamaktadır.

Ders Kaynakları Balaban, A. “Kültürtekniğe Giriş”, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1402, Ders Kitabı:404, Ankara, 1995
Kanber, R. 2002. Sulama. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları
Yüksel, N.A., Şişman, B.C. 2003. Tarımsal İnşaat. Trakya Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 278
Anadolu Üniversitesi Tarımsal Yapılar ve Sulama ders kitabı
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 96
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarımsal yapıların tanımı ve sınıflandırılması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
2 Tarımsal üretim sistemlerinde çevre kontrolü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
3 Toprak Bitki Su İlişkileri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
4 Su kaynakları ve Sulama Yapıları Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
5 Su kaynaklarının geliştirilmesi Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
6 Sulamada su kalitesi ve tuzluluk Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
7 Sulama teknolojileri Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
8 Drenaj ve arazi ıslahı Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
9 Sulama sistemlerinin izleme ve değerlendirilmesi Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
10 Türkiye’nin toprak ve su koruma sorunları Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
11 Kırsal yerleşmeler ve altyapı sorunları Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
12 Tarımsal yapı projelerinin hazırlanması ve uygulanması Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
13 Tarımsal yapıları planlama ve uygulama sorunları Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
14 Çevre kirliliği ve sorunları, arazi toplulaştırma Beyin Fırtınası Seminer Problem Çözme Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarımda kültürteknik konularının önemini kavrar, bunları yorumlar ve konumuna uygun tavır geliştirir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Toprak ve su kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Ülkedeki kültürteknik çalışmalarına ilişkin sorunları ve çözüm esaslarını öğrenir, insiyatif kullanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tarımda kültürteknik konularının önemini kavrar, bunları yorumlar ve konumuna uygun tavır geliştirir 4 5 5 5 3 3 5 4 4 5 5 5 5 5 5
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır 4 4 5 5 3 3 5 4 4 5 5 5 5 5 5
Toprak ve su kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur 4 5 5 5 3 4 5 4 4 5 5 5 5 5 5
Ülkedeki kültürteknik çalışmalarına ilişkin sorunları ve çözüm esaslarını öğrenir, insiyatif kullanır 4 5 5 5 3 4 5 4 4 5 5 5 4 5 5