Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarımsal Yapılar ve Sulama | PYZ225 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersi alan öğrencilere; tarımsal yapılar ve sulama bölümünün faaliyet alanı ile ilgili konularda bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Tarımsal yapıların tanımı, sınıflandırılması, arazi toplulaştırması, bitki-su ilişkileri, tarımsal hidroloji, sulama sistemleri (basınçlı sulama, sistemleri, yüzey sulama sistemleri), arazi ıslahı, drenaj ve sulama suyu kalitesi ile ilgili genel konuları kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Balaban, A. “Kültürtekniğe Giriş”, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1402, Ders Kitabı:404, Ankara, 1995
Kanber, R. 2002. Sulama. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları Yüksel, N.A., Şişman, B.C. 2003. Tarımsal İnşaat. Trakya Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 278 Anadolu Üniversitesi Tarımsal Yapılar ve Sulama ders kitabı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarımsal yapıların tanımı ve sınıflandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
2 | Tarımsal üretim sistemlerinde çevre kontrolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
3 | Toprak Bitki Su İlişkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
4 | Su kaynakları ve Sulama Yapıları | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
5 | Su kaynaklarının geliştirilmesi | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
6 | Sulamada su kalitesi ve tuzluluk | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
7 | Sulama teknolojileri | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
8 | Drenaj ve arazi ıslahı | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
9 | Sulama sistemlerinin izleme ve değerlendirilmesi | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
10 | Türkiye’nin toprak ve su koruma sorunları | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
11 | Kırsal yerleşmeler ve altyapı sorunları | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
12 | Tarımsal yapı projelerinin hazırlanması ve uygulanması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
13 | Tarımsal yapıları planlama ve uygulama sorunları | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
14 | Çevre kirliliği ve sorunları, arazi toplulaştırma | Beyin Fırtınası Seminer Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarımda kültürteknik konularının önemini kavrar, bunları yorumlar ve konumuna uygun tavır geliştirir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Toprak ve su kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Ülkedeki kültürteknik çalışmalarına ilişkin sorunları ve çözüm esaslarını öğrenir, insiyatif kullanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarımda kültürteknik konularının önemini kavrar, bunları yorumlar ve konumuna uygun tavır geliştirir | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Toprak ve su kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ülkedeki kültürteknik çalışmalarına ilişkin sorunları ve çözüm esaslarını öğrenir, insiyatif kullanır | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |